UPC dynamicznie zwiększa liczbę internautów
Operator UPC Polska w ciągu minionego roku o ponad 90 tys.
zwiększył liczbę abonentów szerokopasmowego dostępu do Internetu, a
o niecałe 50 tys. - liczbę użytkowników telefonii stacjonarnej -
wynika z danych opublikowanych w rocznym raporcie Liberty Global,
właściciela UPC Polska.
Na koniec 2007 roku liczba abonentów internetu u operatora wynosiła 297 tys., podczas gdy rok wcześniej było to 206 tys. abonentów. Dzięki takiemu wzrostowi UPC Polska stała drugim po Telekomunikacji Polskiej dostawcą internetu dla klientów indywidualnych.
Z kolei liczba abonentów telefonii stacjonarnej w UPC Polska w ciąu zeszłego roku wzrosła z 64 tys. osób do 113 tys. osób.
Znacznie mniejszy przyrost nastąpił natomiast w przypadku użytkowników telewizji analogowej. Na koniec 2007 roku usługę tę abonowało w UPC Polska 1 mln 11 tys. osób, rok wcześniej było to 1 mln 6 tys. osób.
W tym roku spółka zamierza wzmocnić swoją pozycję na rynku usług telekomunikacyjnych. Rozpoczęła także kierowanie swojej oferty dla klientów biznesowych - w połowie stycznia wprowadziła przeznaczone dla nich usługi internetowe i telefoniczne.
Najważniejsze w 2008 roku będzie jednak wdrożenie telewizji cyfrowej, którą UPC Polska planuje uruchomić w drugim kwartale. Wśród usług oferowanych przez operatora będą: dekodery z nagrywarkami i twardym dyskiem (PVR), kanały nadawane w technologii HD oraz usługi w ramach przewodnika po programach (EPG). Telewizja cyfrowa początkowo pojawi się w Warszawie, potem także w innych dużych miastach.