Trwa ładowanie...

Ulicę Naramowicką w Poznaniu szybciej pokonamy na piechotę niż samochodem

Z badania "Korkometr" wynika, że w porannym szczycie komunikacyjnym kierowcy jadący ul. Naramowicką w Poznaniu poruszają się ze średnią prędkością 3,5 km/h. Pod tym względem wolniej jeździ się tylko na jednej ulicy w Polsce.

Ulicę Naramowicką w Poznaniu szybciej pokonamy na piechotę niż samochodemŹródło: WP, fot: Zenon Kubiak
d2197he
d2197he

Badanie „Korkometr” przeprowadziły serwisy Targeo.pl i AutoMapa, mierząc prędkość przejazdu poszczególnymi odcinkami dróg, wyznaczanych na podstawie danych GPS zbieranych w czasie rzeczywistym z poruszających się pojazdów. Pomiarów dokonano w siedmiu największych polskich miastach w październiku 2014 r., który jest miesiącem uważanym za najbardziej miarodajny dla mierzenia natężenia ruchu w krajach Europy Środkowej.

Z raportu wynika, że w Poznaniu kierowca dojeżdżający do pracy 10 km traci w korkach 6 godzin i 54 minuty miesięcznie, co oznacza, że każdego roku traci z powodu korków ok. 3030 zł.

Chyba dla nikogo nie będzie zaskoczeniem informacja, że według badania najbardziej zakorkowaną ulicą w Poznaniu jest Naramowicka. Zaskakiwać jednak może dokładne wyliczenie, ile czasu każdego dnia tracą tutaj kierowcy stojący z korkach. Z badania wynika, że przejechanie w porannym szczycie komunikacyjnym odcinka 1360 metrów między skrzyżowaniami z ulicami Bolka i Lechicką zajmuje z powodu korków prawie 21 minut dłużej niż normalnie. Szokuje średnia prędkość, z jaką poruszają się samochody na tym odcinku – to zaledwie 3,5 km/h, co oznacza, że rano Naramowicką szybciej pokonamy na piechotę niż samochodem.

Pod względem powolnej jazdy Naramowicka jest druga w Polsce – jeszcze wolniej jeździ się tylko ul. Strachowskiego we Wrocławiu, gdzie średnia prędkość wynosi 2,7 km/h, ale obejmuje znacznie krótszy odcinek o długości 870 metrów.

d2197he

Jacek Jaśkowiak już w kampanii wyborczej zapowiadał, że chce poprawić komunikację Naramowic poprzez wybudowanie linii tramwajowej. Obecnie trwają w tej sprawie konsultacje społeczne.

- Gdybyśmy rządzili autorytarnie, to prace mogłyby ruszyć po tygodniu, ale w państwie demokratycznym trzeba sprawdzić warianty, zrobić projekt i przeprowadzić konsultacje – mówił na niedawnym spotkaniu z mieszkańcami prezydent Poznania. – Zakładam, że konsultacje nie będą jeszcze trwały długo, bo częściowo bazujemy na opiniach stowarzyszeń czy mieszkańców Naramowic. Mam nadzieję, że do wakacji ten etap zakończymy – dodawał.

Sama linia tramwajowa na Naramowice ma powstać w ciągu około czterech lat. Prezydent Jaśkowiak zamierza jednak nie tylko inwestować w rozwój komunikacji miejskiej, ale też zmusić wiele osób do zrezygnowania z jazdy samochodem. Niedawno zlikwidował parking dla aut urzędników na dziedzińcu Urzędu Miasta, ale to nie wszystko.

- W najbliższych latach wjazd samochodem będzie utrudniony, więc jeśli ktoś wybiera teraz mieszkanie pod Poznaniem, wybiera też określone konsekwencje. W modelu szwajcarskim, radykalnym, do miasta może wjechać ograniczona liczba aut. Jeśli jest osiągnięta, pojawia się czerwone światło i kolejne auto nie wjedzie – zapowiadał dość ogólnie przed tygodniem Jaśkowiak.

Zenon Kubiak, Wirtualna Polska

Byłeś świadkiem lub uczestnikiem zdarzenia? .

d2197he
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

WP Wiadomości na:

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2197he
Więcej tematów