Radni przegłosowali podwyżkę. W Gdańsku zapłacimy więcej za bilety komunikacji miejskiej
• W Gdańsku od lipca zdrożeją bilety komunikacji publicznej
• Grzelak (PO): koszt obsługiwania komunikacji miejskiej wzrósł od 2011 r. o 40 mln zł
• Koralewski (PiS): to pogorszenie oferty, zły syndrom
01.06.2016 | aktual.: 01.06.2016 11:55
- Z dużych miast wyprzedza nas tylko Lublin, jeśli chodzi o bilety jednorazowe. Tańsze bilety okresowe ma Wrocław i Łódź. Mamy za to jeden z najnowocześniejszych taborów w Polsce. Powstają nowe sieci tramwajowe i linie autobusowe, a przez to koszt obsługiwania komunikacji miejskiej wzrósł od 2011 r. o 40 mln zł. Nie ma drugiego takiego miasta w Polsce, które w podobnym stopniu rozwija sieć tramwajową. W ubiegłym roku mieliśmy cztery miliony pasażerów więcej, niż rok wcześniej - mówi Piotr Grzelak, wiceprezydent Gdańska.
W 34-osobowej gdańskiej radzie miejskiej większość ma klub Platformy Obywatelskiej. Za podjęciem uchwały o podwyżce cen biletów głosowało 19 osób, a 10 było przeciw. W efekcie od 1 lipca w mieście obowiązywać będą wyższe stawki za bilety komunikacji miejskiej. O pięć złotych wzrośnie cena biletów 5-miesięcznych i 30-dniowych, o 1 zł podwyższy się cena biletów ulgowych, a o 2 zł - normalnych. Zmianom ulegną również ceny biletów jednorazowych - od początku lipca ich cena zwiększy się o 20 i 10 groszy. Natomiast na "dobowe" wydamy złotówkę więcej.
- Nawet taka symboliczna podwyżka jest pogorszeniem oferty. To zły syndrom towarzyszący integracji w metropolitalnym związku. Warto nad tym się zastanowić. Nie ma promocji, marketingu skierowanego do tych, którzy mieliby po kilkunastu latach przesiąść się z auta na komunikację - uważa Kazimierz Koralewski z PiS.
Dodatkowo radni przegłosowali regulacje w sprawie nowych Stref Płatnego Parkowania. Nowe, płatne miejsca parkingowe pojawią się w Brzeźnie oraz Oliwie. Pierwsza ze stref znajdzie się między ulicami Waleczną, Południową, Brzeźnieńską, Wczasy i Dworską. Na jej utworzenie długo nie zgadzali się radni dzielnicowi. Dlatego na razie zostały wytyczone jej formalne granice. W praktyce zacznie funkcjonować, gdy dzielnicowi aktywiści przyjmą stosowną uchwałę. W Oliwie zaś płatne miejsca parkingowe pojawią się w prostokącie wyznaczanym ulicami Bażynskiego-Polanki-Opata Rybińskiego-Grunwaldzką.
Byłeś świadkiem lub uczestnikiem zdarzenia? .