Trwa ładowanie...

Przejazd kolejowy w gdańskiej Oruni będzie bezpieczniejszy?

15 tysięczna Orunia jest rozdzielona jednym z najbardziej zatłoczonych torowisk w Polsce. Problem nie jest nowy, ale dopiero teraz chcą się nim zająć władze Gdańska. Nie jest wykluczone, że szlabany znikną z panoramy dzielnicy.

Przejazd kolejowy w gdańskiej Oruni będzie bezpieczniejszy?Źródło: WP, fot: Tomasz Gdaniec
d79qguk
d79qguk

- W efekcie ostatniej modernizacji linia kolejowa E65 została wyremontowana. Wszystko to wygląda bardzo estetycznie. Pozostał jednak problem najważniejszy – przejazd przez torowisko. W ciągu dnia czeka się czasem jednorazowo 20-30 minut na podniesienie szlabanów. Osoby starsze oraz dzieci często się niecierpliwią i przechodzą mimo zakazu. Dodatkowo powstają ogromne korki utrudniające życie mieszkańcom i firmom – mówi Wirtualnej Polsce Agnieszka Bartków z Rady Dzielnicy Orunia-św. Wojciech- Lipce.

Tory przebiegające przez Orunię są fragmentem międzynarodowej linii E65 łączącej Gdynię z Katowicami. Przejeżdżają tędy wszystkie trójmiejskie pociągi zmierzające na południe kraju. W związku z obłożeniem linii często dochodzi tutaj do bardzo niebezpiecznych sytuacji. Na początku maja pociąg Pendolino prawie potrącił 70-letniego mężczyznę, który nie chciał czekać na podniesienie szlabanów. Szczęśliwie odrzucił go podmuch przejeżdżającego składu, a sprawa zakończyła się złamaniem ręki. Torowisko to nie tylko zagrożenie dla niecierpliwych ludzi. To także konkretna bariera komunikacyjna utrudniająca rozwój dzielnicy.

- W efekcie tego dzielnica jest rozdzielona na dwie części. Poczta i inne urzędy są tylko w jednej z nich. Trudno, aby 15-tysięczna dzielnica rozwijała się gospodarczo, gdy komunikacja jest utrudniona. Tymczasowym rozwiązaniem jest przejazd Dolną Bramą, ale nie rozwiązuje to problemu na stałe – dodaje Bartków.

Włodarze miasta zapowiadają, że zostaną zlecone badania, które pozwolą ustalić, czy i jakiego rodzaju bezkolizyjny przejazd na Oruni jest potrzebny. Obserwacje zostaną przeprowadzane dwukrotnie – w lipcu oraz wrześniu. Wszystkie koszty ureguluje miasto. Badania zostaną przeprowadzone na przejazdach przy ul. Gościnnej i w ciągu Sandomierskiej.

d79qguk

Dużym odciążeniem dla Oruni byłby planowany od pięciu lat węzeł komunikacyjny Czerwony Most. Miałby on znajdować się pomiędzy Starym Przedmieściem a Orunią. Władze mają w lipcu zlecić analizę możliwości budowy jednego z etapów - tunelu bądź wiaduktu na wysokości Placu Oruńskiego i powiązania na wysokości ul. Bocznej.

Byłeś świadkiem lub uczestnikiem zdarzenia? .

d79qguk
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

WP Wiadomości na:

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d79qguk
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj