Opóźnienia przy budowie S6. Pierwsze odcinki gotowe nie w tym, ale w przyszłym roku
Pierwszymi gotowymi odcinkami S6 w województwie pomorskim kierowcy będą mogli się przejechać dopiero wiosną przyszłego roku. Opóźnienia są efektem wymagających prac archeologicznych.
03.10.2021 11:49
Trzy odcinki S6 między Bożympolem Wielkim a obwodnicą Trójmiasta, pierwotnie miały być gotowe na jesień tego roku. Niestety oddanie ich do użytku zostało przesunięte. Nowe fragmenty mają zostać udostępnione kierowcom między kwietniem a wrześniem 2022.
Budowa S6. "Z czymś takim, o takiej skali nie mieliśmy wcześniej do czynienia"
Prace budowlane na tych odcinkach skończą się w przyszłym roku m.in. ze względu na konieczność wykonania dodatkowych prac archeologicznych.
Jak podaje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad okazało się, że do przebadania jest trzy razy więcej terenu, niż pierwotnie zakładano. Komplikacje pojawiły się mimo przeprowadzenia archeologicznych badań powierzchniowo-sondażowych przed rozpoczęciem inwestycji.
- Zdarzało się wielokrotnie, że po zdjęciu zewnętrznej warstwy ziemi tzw. odhumusowania ukazywały się ślady wskazujące na konieczność przeprowadzenia badań. To każdorazowo wstrzymywało roboty budowlane. Do tego często musieliśmy rozszerzać obszar poddany wcześniejszym badaniom. Z czymś takim, o takiej skali nie mieliśmy wcześniej do czynienia - informuje Piotr Michalski, rzecznik gdańskiego oddziału GDDKiA.
GDDKiA zapewnia, że mobilizuje wykonawców, by jak najszybciej było możliwe zapewnienie przejezdności na budowanej trasie S6 od Gdyni do węzła Strzebielino i dalej łącznikiem do obecnej drogi krajowej nr 6.
Rozbudowa S6. Równolegle powstają kolejne połączenia
Ze względu na długość trasy — aż 42 km — podzielono na trzy odcinki realizacyjne: Bożepole Wielkie — Luzino, Luzino — Szemud oraz Szemud — Gdynia. Obecnie wykonywane są tam konstrukcje dróg i nawierzchni bitumicznych. Na znacznych odcinkach trasy wykonane zostały warstwy nawierzchni. Formowane są też skarpy. W dalszym ciągu prowadzone są również roboty przy obiektach inżynierskich.
Jadąc od Słupska kierunku Trójmiasta najwięcej zmian widać na przyszłym węźle w Bożympolu Wielkim, gdzie budowane jest rondo na DK 6, które spina nową i starą trasę. Z kolei na obwodnicy Trójmiasta rozrasta się węzeł Gdynia Wielki Kack. To w tym miejscu zakończy się budowana Trasa Kaszubska.
W toku są wciąż prace projektowe nad pozostałymi odcinkami od Bożegopola Wielkiego przez Lębork do obwodnicy Słupska. Ta ostatnia ma zostać rozbudowana o dodatkowy pas między węzłami i zyskać nowy most nad Słupią. Zakończenie wszystkich odcinków planowanie jest na 2025 r.