Tory na "wuzetce" w remoncie
Ruszyła modernizacja torów na stołecznej trasie W-Z
Takich problemów w Warszawie nie było od lat
W Warszawie rozpoczął się największy tegoroczny remont miejskiej infrastruktury - modernizacja torów tramwajowych na trasie W-Z. Remont spowoduje największe od kilku lat utrudnienia komunikacyjne w mieście.
Zaczęło się - największy tegoroczny remont w Warszawie
W nocy z soboty na niedzielę po przejechaniu ostatniego tramwaju został zamknięty most Śląsko-Dąbrowski.
Zaczęło się - największy tegoroczny remont w Warszawie
Tramwaje i samochody prywatne wrócą na most dopiero 1 września.
Zaczęło się - największy tegoroczny remont w Warszawie
Aż do końca wakacji mostem Śląsko-Dąbrowskim przejadą tylko specjalne autobusy miejskie - i to wahadłowo.
Zaczęło się - największy tegoroczny remont w Warszawie
Zaczęło się - największy tegoroczny remont w Warszawie
Remont spowoduje największe od kilku lat utrudnienia komunikacyjne w mieście.
Zaczęło się - największy tegoroczny remont w Warszawie
Roboty będą prowadzone na odcinku od ul. Młynarskiej (Wola) do ul. Jagiellońskiej (Praga), obejmą al. Solidarności m.in. w części przebiegającej przy pl. Bankowym (Śródmieście). Do 31 sierpnia zamknięty będzie most Śląsko-Dąbrowski. Całość prac powinna zakończyć się 17 października. Koszt remontu to 125 mln zł.
Zaczęło się - największy tegoroczny remont w Warszawie
- Wielkie przedsięwzięcie, niezbędne, na pewno uciążliwe, ale mam nadzieję, że mieszkańcy Warszawy podejdą do tego ze zrozumieniem. Chodzi nam o to, żeby Warszawa nie tylko była piękna, ale także technicznie sprawna - mówił w lutym wiceprezydent stolicy Jacek Wojciechowicz.
Zaczęło się - największy tegoroczny remont w Warszawie
Jak informuje urząd miasta, przy okazji remontu torowiska powstaną nowe wiaty przystankowe i wspólny pas ruchu dla autobusów i tramwajów. Wymienione zostaną: wodociąg, magistrala ciepłownicza, oświetlenie, kable energetyczne, gazociąg i nawierzchnia ulic. Zaplanowano także remont wiaduktu Pancera oraz odnowę powłok antykorozyjnych mostu Śląsko-Dąbrowskiego.
Zaczęło się - największy tegoroczny remont w Warszawie
Nowe torowisko będzie bezpodsypkowe, z płytą betonową i z szyną w otulinie z żywic bądź gumy dla ochrony przed wibracjami. Na odcinku od pl. Bankowego do ul. Jagiellońskiej zastosowany zostanie drugi środek ochrony przed drganiami - elastyczna mata pod płytą torowiska. Przebudowane zostaną wszystkie perony - będą podwyższone i wydłużone tak, aby jednocześnie mogły zatrzymać się dwa tramwaje niskopodłogowe.
Zaczęło się - największy tegoroczny remont w Warszawie
Wiceprezydent stolicy Jacek Wojciechowicz zapewniał w lutym, że prace powinny zakończyć się z końcem października, ale główne i podstawowe uciążliwości związane z komunikacją powinny zakończyć się z dniem 31 sierpnia.