Tesco znika z Polski. Zastąpi je sieć sklepów Netto

Tesco znika po 25 latach obecności w naszym kraju. Sklepy nie zostaną jednak zlikwidowane, ale zaczną działać pod szyldem innej popularnej sieci - Netto.

Tesco znika z Polski. Zastąpi je sieć sklepów Netto
Tomasz Bodył

18.06.2020 | aktual.: 18.06.2020 12:20

Tesco sprzedane

Sieć sklepów Tesco w Polsce została sprzedana firmie Salling Group (właścicielowi placówek działających pod szyldem Netto) za ponad 180 mln funtów, co daje ponad 900 mln zł. Żeby ta transakcja doszła do skutku, musi jeszcze zostać zatwierdzona przez urzędy antymonopolowe. Jeśli tak się stanie, sieć sklepów Netto urośnie w Polsce do prawie 700 placówek.

Tesco w Polsce od 25 lat

Działająca w wielu krajach brytyjska sieć sklepów Tesco pojawiła się w Polsce w 1995, a trzy lata później uruchomiła swój pierwszy hipermarket we Wrocławiu. W ciągu blisko 25 lat działalności w naszym kraju, sklepy tej marki zyskały dużą popularność. W sumie powstało około 450 placówek działających pod szyldem Tesco oraz 3 duże centra dystrybucyjne w Teresinie, Gliwicach i Komornikach.

O kłopotach Tesco w Polsce zaczęło się mówić w 2018 roku, kiedy sieć straciła dużą cześć rynku na rzecz dynamicznie rozwijających się dyskontów. Od tego czasu kolejne sklepy znikały z mapy Polski, co władze firmy tłumaczyły koniecznością optymalizacji kosztów. Ostatecznie sieć została sprzedana, co oznacza wycofanie się Tesco z rynku polskiego.

Dotychczasowe sklepy Tesco w nowej postaci

Transakcja z Salling Group obejmuje 301 sklepów, 2 centra dystrybucyjne oraz siedzibę główna firmy. Nabywca przejmie również 7 tys. pracowników, dotychczas zatrudnionych w sklepach Tesco.

- Konsolidując obie sieci handlowe na rozwojowym rynku, robimy znaczący krok w realizacji strategii całej naszej grupy, stając się jednym z czołowych graczy na jednym z największych rynków w Europie - powiedział Janusz Stroka, prezes Netto Polska w wypowiedzi, którą cytuje portal money.pl

Według zapowiedzi nowego właściciela, kupione sklepy Tesco zostaną przekształcone w placówki Netto 3.0. Jest to rozwinięty projekt zwykłych sklepów, oferujący poszerzony asortyment oraz wystrój nawiązujący do estetyki skandynawskiej. Proces ten ma się zakończyć w ciągu półtora roku. Do tego momentu sklepy będą nadal działały pod dotychczasowym szyldem.

Zobacz także: Grzegorz Schetyna o wyborze Małgorzaty Kidawy-Błońskiej: dzisiaj jesteśmy mądrzejsi

tesconettosklepy
Zobacz także
Komentarze (2)