Trwa ładowanie...
d3361kb
Defence24Zamieszczone na stronach internetowych portalu WP.PL materiały sygnowane skrótem "PAP" stanowią element Serwisów Informacyjnych PAP, będących bazami danych, których producentem i wydawcą jest Polska Agencja Prasowa S.A. z siedzibą w Warszawie, chronionych przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych. Powyższe materiały wykorzystywane są przez WP.PL na podstawie stosownej umowy licencyjnej. Jakiekolwiek ich wykorzystywanie przez użytkowników portalu, poza przewidzianymi przez przepisy prawa wyjątkami, w szczególności dozwolonym użytkiem osobistym, jest zabronione. PAP S.A. zastrzega, iż dalsze rozpowszechnianie materiałów, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt. b) ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych, jest zabronione.

System nauczania religii trzeba przewietrzyć

Były minister edukacji broni decyzji o wprowadzeniu religii do szkół. Należy jednak nadzorować pracę katechetów - mówi "Rzeczpospolitej" prof. Henryk Samsonowicz.
Głosuj
Głosuj
Podziel się
Opinie
System nauczania religii trzeba przewietrzyć
(WP.PL, Fot: Paweł Kozioł)
d3361kb

Jak wskazuje prof. Samsonowicz, który 25 lat temu wprowadził lekcje religii do szkół, zawsze traktował to jako zadośćuczynienie dla Kościoła za jego postawę u schyłku PRL i gdyby miał jeszcze raz podjąć tę decyzję, zrobiłby to samo.

Według b. ministra ciągłe kontrowersje wokół religii w szkołach to efekt przede wszystkim niestworzenia uczniom alternatywy dla tych zajęć.

Wiele do życzenia pozostawia także jakość pracy katechetów; brakuje im przygotowania pedagogicznego - mówi prof. Samsonowicz.

d3361kb

Nie do przyjęcia jest też fakt, że praca katechetów jest poza kontrolą MEN i kuratoriów, które powinny mieć narzędzia do oceny ich pracy, przede wszystkim - umiejętności prowadzenia zajęć z dziećmi - podkreśla.

Zdaniem profesora po 25 latach system nauczania religii należy przewietrzyć i zmodernizować, a powinno się tym zająć MEN.

Warto też rozpocząć dyskusję o zmianach w programie nauczania, bo nie przystaje on już do ambicji, potrzeb, zainteresowań współczesnej młodzieży - uważa prof. Samsonowicz.

d3361kb

Podziel się opinią

Share

d3361kb

d3361kb
Więcej tematów