Światowy rekord prędkości pociągu pobity

Francuski superszybki pociąg TGV jechał z prędkością 574,8 km na godzinę, co jest nowym światowym rekordem w kategorii pociągów konwencjonalnych. Maszynista Eric Pieczac po pobiciu rekordu powiedział telewizji France24, że pociągowi towarzyszyły wojskowe samoloty odrzutowe.
Głosuj
Głosuj
Podziel się
Opinie
Światowy rekord prędkości pociągu pobity
(AFP)
WP

Tłumaczenie:
Nie wiem, czy to były na pewno samoloty Rafal, ale na pewno robiły nam zdjęcia. Pociąg pędził z prędkością, z jaką leciały te maszyny.

Rezultat uzyskany przez TGV niewiele ustępuje absolutnemu rekordowi ustanowionemu przez japoński pociąg na poduszce magnetycznej, który w 2003 roku rozpędził się do 581 km na godzinę.

Podziel się
WP

Galeria

[

Podziel się

]( http://wiadomosci.wp.pl/tgv-pognal-574-8-km-na-godzine-6038716037116545g )
TGV pognał 574,8 km na godzinę

Podziel się
WP

Rekord TGV został ustanowiony między Preny niedaleko Metzu a Bezannes w okolicy Reims. Francuski pociąg w kolorze czerni i chromu składa się z trzech piętrowych wagonów umieszczonych między dwoma lokomotywami.

Poprzedni rekord prędkości kolei TGV (nazwanej tak od francuskiego skrótu oznaczającego "pociąg wielkiej szybkości") padł w 1990 roku i wynosił 515,3 km na godzinę. Przeciętnie kursujące we Francji od 1981 roku pociągi TGV rozwijają prędkość ok. 320 km na godzinę.

Superszybki pociąg wyposażono do bicia rekordu w większe koła niż zwykły tabor TGV i w mocniejszy silnik o mocy 25 tys. koni mechanicznych. Odpowiednio przygotowano również trakcję i szyny, zwiększając napięcie prądu elektrycznego w górnym kablu z 25 tys. wolt do 31 tys. - powiedział Alain Cuccaroni odpowiedzialny za techniczne przygotowanie operacji V150.

Przy biciu rekordu pociąg przekształcono w specjalistyczne laboratorium, aby zebrać dokładne dane, które powinny pomóc w przyszłości poprawić bezpieczeństwo i wygodę pasażerów. Rekord prędkości podbuduje wizerunek Francji jako producenta szybkich kolei. Technologią tego typu zainteresowane są Chiny, a także stan Kalifornia. O kontrakty Francja rywalizuje z Niemcami i Japonią.

WP

Największym potencjalnym rynkiem są Chiny, które miały w tym roku rozpocząć budowę szybkiego połączenia między Pekinem a Szanghajem, aby skrócić czas podróży między nimi z dziewięciu do pięciu godzin.

Polub WP Wiadomości
WP
WP