Trwa ładowanie...

Światowy rekord prędkości pociągu pobity

Francuski superszybki pociąg TGV jechał z prędkością 574,8 km na godzinę, co jest nowym światowym rekordem w kategorii pociągów konwencjonalnych. Maszynista Eric Pieczac po pobiciu rekordu powiedział telewizji France24, że pociągowi towarzyszyły wojskowe samoloty odrzutowe.

Światowy rekord prędkości pociągu pobityŹródło: AFP
dikbdqm
dikbdqm

Tłumaczenie:
Nie wiem, czy to były na pewno samoloty Rafal, ale na pewno robiły nam zdjęcia. Pociąg pędził z prędkością, z jaką leciały te maszyny.

Rezultat uzyskany przez TGV niewiele ustępuje absolutnemu rekordowi ustanowionemu przez japoński pociąg na poduszce magnetycznej, który w 2003 roku rozpędził się do 581 km na godzinę.

Galeria

[

]( http://wiadomosci.wp.pl/tgv-pognal-574-8-km-na-godzine-6038716037116545g )[

]( http://wiadomosci.wp.pl/tgv-pognal-574-8-km-na-godzine-6038716037116545g )
TGV pognał 574,8 km na godzinę

Rekord TGV został ustanowiony między Preny niedaleko Metzu a Bezannes w okolicy Reims. Francuski pociąg w kolorze czerni i chromu składa się z trzech piętrowych wagonów umieszczonych między dwoma lokomotywami.

dikbdqm

Poprzedni rekord prędkości kolei TGV (nazwanej tak od francuskiego skrótu oznaczającego "pociąg wielkiej szybkości") padł w 1990 roku i wynosił 515,3 km na godzinę. Przeciętnie kursujące we Francji od 1981 roku pociągi TGV rozwijają prędkość ok. 320 km na godzinę.

Superszybki pociąg wyposażono do bicia rekordu w większe koła niż zwykły tabor TGV i w mocniejszy silnik o mocy 25 tys. koni mechanicznych. Odpowiednio przygotowano również trakcję i szyny, zwiększając napięcie prądu elektrycznego w górnym kablu z 25 tys. wolt do 31 tys. - powiedział Alain Cuccaroni odpowiedzialny za techniczne przygotowanie operacji V150.

Przy biciu rekordu pociąg przekształcono w specjalistyczne laboratorium, aby zebrać dokładne dane, które powinny pomóc w przyszłości poprawić bezpieczeństwo i wygodę pasażerów. Rekord prędkości podbuduje wizerunek Francji jako producenta szybkich kolei. Technologią tego typu zainteresowane są Chiny, a także stan Kalifornia. O kontrakty Francja rywalizuje z Niemcami i Japonią.

Największym potencjalnym rynkiem są Chiny, które miały w tym roku rozpocząć budowę szybkiego połączenia między Pekinem a Szanghajem, aby skrócić czas podróży między nimi z dziewięciu do pięciu godzin.

dikbdqm
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

WP Wiadomości na:

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
dikbdqm
Więcej tematów