Sukces akcji "Poznań za pół ceny" - padł kolejny rekord!
W długi weekend majowy z atrakcji przygotowanych w ramach akcji "Poznań za pół ceny" skorzystało aż 90 tys. osób. Na rejsy statkiem po Warcie sprzedano wszystkie bilety.
05.05.2015 | aktual.: 09.05.2015 09:21
W dniach 2-3 maja już po raz ósmy zorganizowano akcję "Poznań za pół ceny", której celem jest przekonanie turystów, że długi weekend warto spędzić właśnie w stolicy Wielkopolski.
- Jeszcze kilka lat temu Poznań w czasie majówki pustoszał - przypomina Jan Mazurczak, prezes zarządu Poznańskiej Lokalnej Organizacji Turystycznej, organizator akcji. - Odkąd jednak organizujemy "Poznań za pół ceny" notujemy tysiące przyjazdów turystów, a i wielu poznaniaków decyduje się spędzić majówkę w swoim mieście - dodaje.
Akcja polega przede wszystkim na tym, aby zgodnie z nazwą w ten jeden weekend hotele, restauracje, muzea i inne punkty turystyczne oferowały swoje usługi o 50 proc. taniej. To jednak nie wszystko – turystów dodatkowo kuszą do przyjazdu specjalnie przygotowane atrakcje, takie jak możliwość zwiedzania niedostępnych na co dzień fortów czy schronów, a także wycieczki z przewodnikami także po mniej znanych zakątkach miasta.
Chociaż akcję zorganizowano już po raz ósmy i wydawałoby się, że mogła się już „opatrzyć”, to po raz kolejny padł rekord. Ze wstępnych danych wynika, że z ofert restauracji, hoteli, muzeów i różnych atrakcji skorzystało w sumie ok. 90 tys. osób. To aż o 10 tys. więcej niż przed rokiem.
W wielu hotelach i hostelach zabrakło wolnych pokoi jeszcze przed rozpoczęciem akcji. Na brak gości nie narzekały restauracje, a do wielu ustawiały się kolejki. „Ogonki” chętnych były także przed wejściem do zoo czy do Rogalowego Muzeum Poznania.
Największą furorę wzbudzały jednak statki pływającej po Warcie. Wszystkie oferowane rejsy od rana do wieczora sprzedały się w stu procentach.
- W ten weekend pływało z nami po Warcie ponad dwa tysiące osób – mówi koordynator rejsów Konrad Dąbrowski z inicjatywy „Mariniarze”.
O skali zainteresowania akcjami świadczą też statystyki punktów informacji turystycznej. Tylko w punkcie przy Starym Rynku w weekend pojawiło się ponad 4 tysiące osób.
Do końca maja ma powstać szczegółowy raport akcji sporządzony przez Katedrę Turystyki Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu. Wtedy m.in. dowiemy się, ile pieniędzy wydano w Poznaniu w ramach akcji. Przed rokiem „Poznań za pół ceny” wygenerował obroty na poziomie aż 2,5 mln zł.
Byłeś świadkiem lub uczestnikiem zdarzenia? .