Afera z Funduszem. Wyciekł kolejny dokument. "Efekt nie działa"

Raport ekspertów Funduszu Sprawiedliwości pokazuje, jak Suwerenna Polska zamieniła fundusz w narzędzie do kupowania głosów wyborców - napisała "Gazeta Wyborcza". Gazeta publikuje fragment wewnętrznej analizy sztabu wyborczego Marcina Romanowskiego.

Marcin Romanowski
Marcin Romanowski
Źródło zdjęć: © East News | Polska Press
Adam Zygiel

04.06.2024 | aktual.: 04.06.2024 12:37

Opublikowana analiza dotyczy roku 2019, kiedy Romanowski startował do Sejmu z listy PiS. Dokument mieli opracować Miłosz Horodyski i Miłosz Łaski - "eksperci pracujący w tym czasie dla Funduszu Sprawiedliwości".

"Strażacy ładnie się ubrali. Dostali kilkaset tysięcy złotych. Władze lokalne przedstawiły to jako ich sukces, a oni sami nie okazali wdzięczności, bo byli przekonani, że im się to należy. Moim zdaniem dużo efektywniejszą formą wykorzystania środków z Funduszu byłyby przeciwdziałające przestępczości pikniki rodzinne, które proponowałem. Przychodziłyby na nie całe rodziny, żeby poskakać na dmuchańcu i spędzić wspólnie czas. Rozdałoby się im kilka fantów, przywiozło kilku prawników do udzielania porad, przybiło setki piątek z miejscowymi i miałoby się popularność jak minister Warchoł w regionie" - przytacza fragment raportu "GW".

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

"Efekt FS nie zadziałał"

Jak pisze gazeta, obaj eksperci stwierdzają, że "efekt FS nie zadziałał". "Mimo przepompowania z niego dużych pieniędzy do gmin, z których startował Romanowski, wiceminister dostał bardzo mało głosów i do Sejmu nie wszedł" - czytamy.

W tekście przedstawiono też wyliczenia dot. wydanych z FS pieniędzy w szeregu gmin oraz liczby głosów, które otrzymał w nich Romanowski.

W tekście "Gazety" podkreślono również, że informacje te zgadzają się z tymi przedstawionymi w ostatnich dniach przez Tomasza Mraza, byłego dyrektora Funduszu Sprawiedliwości. Wskazywał on, że środki z FS były wykorzystywane de facto jako fundusz wyborczy Suwerennej Polski, a także mówił o istnieniu analiz, oceniających wpływ wydanych środków na skuteczność kampanii wyborczych.

Czytaj więcej:

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (116)