PolskaSpore zmiany w organizacji ruchu i rozkładzie MPK na rondzie Kaponiera w Poznaniu

Spore zmiany w organizacji ruchu i rozkładzie MPK na rondzie Kaponiera w Poznaniu

Od 7 marca będzie obowiązywać nowa organizacja ruchu na rondzie Kaponiera. Zmienią się także trasy autobusów. Powodem są kolejne prace związane z rozbiórką mostu Uniwersyteckiego.

Spore zmiany w organizacji ruchu i rozkładzie MPK na rondzie Kaponiera w Poznaniu
Źródło zdjęć: © WP | Zenon Kubiak
Zenon Kubiak

Zarząd Dróg Miejskich przygotowuje się do kolejnego etapu prac rozbiórkowych wiaduktu zachodniego mostu Uniwersyteckiego. W związku z tym konieczne okazało się wprowadzenie zmian w organizacji ruchu na rondzie Kaponiera. Poniższe zmiany zaczną obowiązywać od soboty, 7 marca:

- przejazd z ronda Kaponiera w ulicę Święty Marcin odbywać się będzie po do tej pory istniejącym torowisku tramwajowym, które zostanie przystosowane do ruchu kołowego;
- nadal nie będzie możliwości wjazdu z ulicy Święty Marcin na most Uniwersytecki;
- wjazd w ulicę Dworcową odbywać się będzie od strony ronda Kaponiera po zwężonym wlocie ulicy Dworcowej. Wjazd i wyjazd z ulicy Dworcowej odbywać się będzie wahadłowo. Z ulicy Dworcowej zostaje wyeliminowany ruch pojazdów powyżej 3,5 tony, w tym autobusów komunikacji miejskiej;
- kierowcy poruszający się ulicą Bukowską będą mogli kierować się w dwukierunkowe ulice Zwierzyniecką i Mickiewicza. Kierowcy z ulicy Mickiewicza będą zobowiązani do jazdy w ulicę Zeylanda lub w prawo, w ulicę Zwierzyniecką. Nie będą mieć możliwości skręcanie w lewo, w ulicę Zwierzyniecką;
- kierowcy poruszający się z ronda Kaponiera ulicą Zwierzyniecką zobowiązani będą do udzielenie pierwszeństwa przejazdu relacjom do i z ulicy Mickiewicza;
- zostanie utrzymany ruch pieszy na ul. Dworcowej. Przejście przez ul. Święty Marcin zostanie wyznaczone na wysokości Collegium Iuridicum UAM. Piesi będą poruszać się również oddzielonym od ruchu kołowego przejściem przez most Uniwersytecki prowadzącym wzdłuż wyznaczonego przejazdu dla samochodów po torowisku tramwajowym.

Zmienią się także trasy autobusów miejskich kursujących przez Kaponierę. Od 7 marca autobusy linii nr 51, 68 i L nie będą już mogły wjeżdżać na plac Dworcowy ul. Dworcową. Zamiast tego będą dojeżdżać do Dworca Głównego od strony al. Przemysła II i ul. Wujka (linie 51 i 68 dojadą ul. Towarową, a autobusy linii L przez most Dworcowy). Przystankiem końcowym (dla wysiadających) dla linii 51, 68 i L będzie przystanek znajdujący się przy alei Króla Przemysła II. Przystanek początkowy dla linii 51, 68 i L powstanie przy galerii handlowej Poznań City Center.

Poza tym zmieni się lokalizacja przystanku na ul. Zeylanda. Autobusy linii nr 48, 59, 63, 69, 77 zatrzymywać się będą na przystanku „Bałtyk” zlokalizowanym przy ul. Zeylanda bezpośrednio po skręcie z ul. Bukowskiej. Przystanek „Rondo Kaponiera”, końcowy dla linii nr 48, 59 i 77 oraz przelotowy dla linii L zlokalizowany zostanie przy ul. Zwierzynieckiej.

Od nocy z 6 na 7 marca zmiany dotyczyć będą także linii nocnych. Głównym punktem przesiadkowym dla autobusów linii nocnych będą przystanki Rondo Kaponiera przy ulicy Zwierzynieckiej i ulicy Roosevelta (a nie jak obecnie na ulicy Dworcowej).

Szczegółowe zmiany tras poszczególnych linii można znaleźć na stronie ZTM (www.ztm.poznan.pl).

Zenon Kubiak, Wirtualna Polska

Byłeś świadkiem lub uczestnikiem zdarzenia? .

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (6)