nasa
Łukasz Witczyk
17-07-2020 14:34

Słońce. Misja Solar Orbiter prowadzona przez ESA i NASA przynosi spodziewane przez naukowców efekty. Solar Orbiter przesłał pierwsze dane z okolic Słońca. Uchwycono najbliższe zdjęcia Słońca.

Słońce. NASA opublikowała nowe zdjęcia Słońca. "Nie spodziewaliśmy się tak wcześnie takich wyników"Źródło: YouTube.com

Słońce. NASA opublikowała najbliższe zdjęćia Słońca

Solar Orbiter ESA / NASA przesłał na Ziemie pierwsze dane, na których widać z bliska Słońce. To sukces tej misji, a naukowcy z NASA podkreślają, że nie spodziewali się tak szybkich efektów tej misji. NASA w mediach społecznościowych opublikowała zdjęcia Słońca, które przesłał Solar Orbiter. Widok robi wrażenie.

- Te bezprecedensowe zdjęcia Słońca są najbliższymi, jakie kiedykolwiek uzyskaliśmy. Te niesamowite obrazy pomogą naukowcom poznać warstwy atmosfery Słońca, co jest ważne dla zrozumienia, w jaki sposób wpływa ono na pogodę kosmiczną w pobliżu Ziemi i w całym Układzie Słonecznym - powiedziała Holly Gilbert, którą cytuje strona NASA.

Słońce. Sukces misji Solar Orbiter

Solar Orbiter to wspólna misja Europejskiej Agencji Kosmicznej (ESA) oraz NASA. Ich celem jest zbadanie najbliższej nam gwiazdy, Słońca. Sonda została wystrzelona w przestrzeń kosmiczną 9 lutego 2020 roku. W połowie czerwca sonda zakończyła swój pierwszy bliski przelot wokół Słońca.

- Nie spodziewaliśmy się tak dobrych wyników w tak szybkim czasie. Te zdjęcia pokazują, że Solar Orbiter ma doskonały początek - dodał Daniel Mueller, naukowiec z ESA.

d3lbmfh

Solar Orbiter posiada sześć instrumentów do robienia zdjęć i każdy z nich bada inny aspekt Słońca. Zazwyczaj pierwsze zdjęcia ze statku kosmicznego po prostu potwierdzają ich prawidłowe działanie i naukowcy nie spodziewają się żadnych odkryć. Tym razem było inaczej, co kompletnie zaskoczyło naukowców z Europy i Stanów Zjednoczonych. Nigdy wcześniej nie obserwowano tak szczegółowo procesów zachodzących na Słońcu.

Zobacz też: Wyniki wyborów 2020. Paweł Szefernaker: Potępiłbym każdego, kto obraziłby wyborców Trzaskowskiego