Tychy. 500 tysięcy silników
Fabryka Grupy PSA w Tychach wyprodukowała już 500 tys. egzemplarzy silnika PureTech. Jest on dostarczany do 19 fabryk na świecie i montowany w pojazdach Grupy.
07.01.2021 | aktual.: 03.03.2022 03:48
- 6 stycznia, na zmianie nocnej, z linii produkcyjnej zakładu grupy PSA w Tychach zjechał 500-tysięczny silnik PureTech. Jubileuszowa jednostka trafi do opla grandlanda X, który zostanie wyprodukowany w należącym do Grupy zakładzie w Sochaux - poinformowała w komunikacie Agnieszka Brania, kierownik ds. komunikacji fabryk PSA w Polsce.
Dyrektor tyskiego zakładu Janusz Puzoń ocenił, że 2020 r. postawił przed fabryką trudne i niespodziewane wyzwania. - Poddał próbie naszą gotowość do sprawnego odpowiadania na szybko zmieniające się warunki biznesowe w trudnej sytuacji ekonomicznej i społecznej. Przeszliśmy pomyślnie tę próbę, realizując cały założony plan produkcyjny - zaznaczył.
Przedstawiciele Grupy PSA podkreślają, że mimo trudności ekonomicznych spowodowanych pandemią koronawirusa, 2020 rok był czasem rozwoju tyskiej fabryki, dzięki czemu możliwe było m.in. uruchomienie w niej przed kilkoma miesiącami trzeciej zmiany produkcyjnej.
Tychy. 500 tysięcy silników
Jako część Grupy PSA, zakład dostarcza jednostki napędowe do pojazdów należących do jej marek: Peugeot, Citroen, Opel i DS. Produkowane w Tychach silniki są montowane w takich samochodach, jak: peugeot 208, peugeot 3008, citroen c5 aircross, citroen c4, ds3 crossback, ds7 crossback, opel corsa czy opel mokka. Zakład w Tychach dostarcza silniki do 19 fabryk Grupy na świecie.
Fabryka Opel Manufacturing Poland w Tychach rozpoczęła produkcję silników benzynowych PureTech, stosowanych w pojazdach Grupy PSA, w styczniu 2019 r. Inwestycja kosztowała ok. 250 mln euro. Zdolności produkcyjne zakładu docelowo mogą sięgnąć 460 tys. silników rocznie. W tyskim zakładzie powstaje kilkanaście różnych typów trzycylindrowych silników benzynowych turbo o pojemności 1,2, dostosowanych zarówno do aut z ręczną, jak i automatyczną skrzynią biegów