RegionalneŚląskŚląskie. Niosły pociągi nad Wisłą. Drugie życie znalazły na wiadukcie w Wojkowicach

Śląskie. Niosły pociągi nad Wisłą. Drugie życie znalazły na wiadukcie w Wojkowicach

Jedno z przęseł dawnego mostu kolejowego nad Wisłą w Krakowie wykorzystano przy remoncie linii kolejowej do elektrociepłowni Łagisza w Będzinie. Warty 5,5 mln zł remont całej linii przewidziany jest do połowy sierpnia.

Śląskie. Jedno z przęseł dawnego mostu kolejowego nad Wisłą w Krakowie wykorzystano przy remoncie linii kolejowej do elektrociepłowni Łagisza w Będzinie.
Śląskie. Jedno z przęseł dawnego mostu kolejowego nad Wisłą w Krakowie wykorzystano przy remoncie linii kolejowej do elektrociepłowni Łagisza w Będzinie.
Źródło zdjęć: © PKP PLK

Od maja pociągi towarowe kursują po przebudowanym wiadukcie kolejowym przy ulicy Sobieskiego w Wojkowicach. Składy dowożą towar do fabryk dzięki wykorzystaniu 18-metrowego przęsła z mostu nad Wisłą w Krakowie – poinformowała w piątek spółka PKP Polskie Linie Kolejowe.

Pociągi obsługują m.in. elektrownię Łagisza i przewozy między Będzinem Łagiszą a Dąbrową Górniczą Ząbkowicami.

Śląskie. Wiadukt kolejowy w Wojkowicach na przęsłach z mostu nad Wisłą

Konstrukcja wycofana podczas przebudowy ważnej trasy kolejowej - na modernizowanej linii E30 w Krakowie, gdzie budowana jest nowa przeprawa - po sprawdzeniu, może nadal służyć na linii dojazdowej. Przęsła mają zostać ponownie wykorzystane na innych liniach kolejowych w Polsce.

"Krakowskie" przęsło ustawiono w Wojkowicach na nowych żelbetowych przyczółkach.

- Przebudowa poprawiła także estetykę kolejowego obiektu. Stary, wyeksploatowany wiadukt został usunięty. Ruch drogowy pod wiaduktem odbywa się dwoma pasami – poinformowała Katarzyna Głowacka z zespołu prasowego PKP PLK.

Zakończenie wszystkich prac planowane jest w połowie roku. Ich wartość to około 5,5 mln zł.

Śląskie. Nowy most kolejowy między Będzinem Łagiszą a Dąbrową Górniczą Ząbkowicami

Prace torowe mają poprawić transport linią Dąbrowa Górnicza Ząbkowice – Będzin Łagisza. - Efektem będzie zwiększenie poziomu bezpieczeństwa i podniesienie prędkości pociągów do 60 km na godzinę. Przewozy koleją będą bardziej efektywne – przekonuje Katarzyna Głowacka.

Roboty rozpoczęły się na początku kwietnia i są zaplanowane do połowy sierpnia. Prace obejmują wymianę torów na odcinku 7 km od Dąbrowy Górniczej Ząbkowic do Będzina Łagiszy. - Prowadzone są wyłącznie w weekendy, żeby zachować ciągłość dostaw do elektrowni Łagisza – dodaje Katarzyna Głowacka.

Źródło artykułu:WP Wiadomości
śląskpkp plkbędzin
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (1)