Śląsk. Ułatwienia dla pasażerów, Koleje Śląskie uruchomiły całodobową infolinię
Z całodobowej infolinii mogą już korzystać pasażerowie Kolei Śląskich. Infolinia wraz z biurem obsługi klienta funkcjonują w utworzonym w październiku dziale rzecznika pasażera.
- Biorąc pod uwagę zgłaszane przez pasażerów sugestie, postanowiono rozszerzyć godziny pracy Biura Obsługi Klienta. Ponadto wprowadzone zostało jedno wspólne menu głosowe dla Infolinii oraz BOK Kolei Śląskich, by ułatwić wybór połączenia i skrócić czas oczekiwania na kontakt – wyjaśnił – rzecznik Kolei Śląskich Tomasz Musioł.
Praca Biura Obsługi Klienta, polegająca na informowaniu podróżnych o taryfie i ofercie (rozkład jazdy, honorowanie biletów, nowe połączenia), a także przyjmowaniu zgłoszeń przejazdów grupowych czy wniosków o zaświadczenia, stała się od 21 grudnia dostępna całodobowo, przez siedem dni w tygodniu, a nie jak wcześniej, w dni robocze w godzinach 7-15.
Śląsk. Koleje Śląskie z całodobową infolinią
Nadzór nad Działem Rzecznika Pasażera sprawuje Rzecznik Pasażera, który ma reprezentować interesy pasażerów w spółce. Na stanowisko to powołano Jakuba Wosika, z doświadczeniem w branży transportu pasażerskiego kolejowego i autobusowego. - Usprawnienie kontaktu z pasażerami wpisuje się w obecny trudny czas. We wrześniu sygnalizowaliśmy, że rzecznik pasażera będzie jedną z inicjatyw KŚ, mających służyć przyciąganiu podróżnych m.in. wobec zmniejszenia przewozów wskutek pandemii koronawirusa. Inne inicjatywy były związane z nowymi ofertami taryfowymi czy ułatwieniem możliwości uiszczania opłat za przejazdy – powiedział Aleksander Drzewiecki, prezes Kolei Śląskich.
Od połowy sierpnia pasażerowie Kolei Śląskich mogą kupować nowe bilety okresowe. To m.in. bilet miesięczny sieciowy za 360 zł, miesięczny sieciowy pozaszczytowy za 190 zł, miesięczny sieciowy na okaziciela za 500 zł i miesięczny sieciowy na okaziciela pozaszczytowy za 360 zł (tzw. godziny pozaszczytowe to: 9-14, 18-5 w dni robocze oraz w całości soboty i niedziele).
Na początku września przewoźnik potwierdził natomiast możliwość dokonywania w jego pociągach płatności kartami płatniczymi lub za pomocą kodów BLIK – po wyposażeniu drużyn konduktorskich w blisko 300 mobilnych urządzeń.