RegionalneŚląskŚląsk. Powtórka sprzed roku. Katowice najmniej zakorkowanym miastem w Polsce

Śląsk. Powtórka sprzed roku. Katowice najmniej zakorkowanym miastem w Polsce

Katowice są najmniej zakorkowanym miastem w kraju – tak wynika z najnowszego raportu rocznego przedstawionego przez firmę Tom Tom. Średni poziom zakorkowania miasta to zaledwie 16 procent, a w ciągu roku było 40 dni bez korków.

Katowice są najmniej zakorkowanym miastem w kraju – wynika z najnowszego raportu Tom Tom.
Katowice są najmniej zakorkowanym miastem w kraju – wynika z najnowszego raportu Tom Tom.

Z raportu firmy Tom Tom wynika, że średni poziom zakorkowania miasta spadł o 3 punkty procentowe i w tym roku wyniósł 16 procent. Najmniej zakorkowanym miesiącem w 2020 roku był kwiecień, a największy ruch samochodowy odnotowano we wrześniu.

Największe natężenie ruchu w Katowicach jest w dni robocze, w godzinach porannego i popołudniowego szczytu. Co ciekawe, większe jest po południu niż rano. W całym 2020 roku kierowcy spędzili dodatkowo 59 godzin podczas podróży w godzinach szczytu, czyli 2 dni i 11 godzin. To o 21 godzin mniej, niż rok wcześniej.

Na 12 polskich miast, które brane są pod uwagę w corocznym badaniu Katowice po raz kolejny wypadły najlepiej. Na drugim miejscu uplasowało się Bielsko-Biała, a na trzecim Białystok. Najbardziej zakorkowanym polskim miastem jest Łódź.

TomTom Traffic Index został opracowany już po raz 10. Raport powstaje na podstawie danych gromadzonych z 600 milionów urządzeń na świecie, dzięki czemu jest wiarygodnym źródłem informacji. Swoim zasięgiem obejmuje drogi w 416 miastach z 57 krajów. W globalnym zestawieniu Katowice zajęły 310. miejsce, czyli również daleko od najbardziej zakorkowanych europejskich miast, wśród których przodują Moskwa, Stambuł i Kijów.

W ubiegłym roku Katowice również były na szczycie listy najmniej zakorkowanych miast w Polsce.

- Coroczny raport firmy Tom Tom pokazuje, że działania podejmowane w Katowicach na rzecz zrównoważonego transportu przynoszą wymierne efekty. Wprowadzona w Śródmieściu w 2015 roku strefa Tempo 30, która w latach kolejnych została rozszerzona także na wybrane dzielnice, to jeden z przykładów działań na rzecz płynnego ruchu w Katowicach. Promujemy transport rowerowy, a z każdym rokiem stacji wypożyczania rowerów miejskich przybywa. W ubiegłym roku otworzyliśmy trzy centra przesiadkowe, z których kierowcy na razie mogą korzystać bez płacenia za parkingi. W pierwszej połowie tego roku zakończy się przebudowa DK81 w Piotrowicach, a cały czas trwają także prace na DK86 w Giszowcu. To wszystko przekłada się na jakość poruszania po mieście i mniejsze korki – przekonuje Marcin Krupa, prezydent Katowic.

Źródło artykułu:WP Wiadomości
śląskkatowicemarcin krupa
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (4)