RegionalneŚląskKatowice. Rowery coraz popularniejsze, miasto podsumowało tegoroczny sezon

Katowice. Rowery coraz popularniejsze, miasto podsumowało tegoroczny sezon

Ponad 110 tys. wypożyczeń rowerów miejskich odnotowano w tym roku w katowickim systemie rowerów miejskich City by Bike. Katowice podsumowały tegoroczny sezon.

W Katowicach podróżowanie rowerem staje się coraz popularniejsze.
W Katowicach podróżowanie rowerem staje się coraz popularniejsze.
Źródło zdjęć: © Pixabay

04.12.2020 | aktual.: 02.03.2022 17:48

Pierwsza wypożyczalnia rowerów miejskich w Katowicach powstała w 2015 r. Na początku mieszkańcy mieli do dyspozycji trzy stacje wypożyczeń, w tym roku było ich już ponad 80. - W tym roku mieliśmy już 83 wypożyczalnie z ponad 660 rowerami, co oznacza, że to największa taka sieć w woj. śląskim. Cieszy także rosnąca liczba użytkowników jednośladów. Tylko w tym roku do systemu dołączyło ponad 8 tys. nowych i jest ich łącznie ponad 71 tys. – cieszy się prezydent Katowic Marcin Krupa. - Sytuacja epidemiczna wpłynęła oczywiście na liczbę wypożyczeń i popularność systemu, natomiast zdecydowaliśmy się je uruchomić, aby dać alternatywę dla podróży komunikacją miejską z ograniczeniami. Rowery miejskie są w Katowicach środkami transportu indywidualnego, a w ostatnich latach stały się dla tysięcy osób alternatywą dla transportu publicznego, co w czasie epidemii ma duże znaczenie, w szczególności dla osób codziennie dojeżdżających do pracy – dodał Krupa.

Najaktywniejszy użytkownik wypożyczył rower aż 474 razy. Natomiast najpopularniejszą stacją ponownie jest ta zlokalizowana na katowickim rynku, z której rowery wypożyczono ponad 14,5 tys. razy. Ponad 4 tysiące razy skorzystano ze stacji zlokalizowanych na Placu Wolności, przy kościele Mariackim oraz w Dolinie Trzech Stawów. Średni czas wypożyczenia roweru miejskiego to 30 minut,

Katowice inwestują w infrastrukturę rowerową

W tym roku w Katowicach powstało 8,4 km nowych dróg rowerowych co kosztowało ponad 8,7 mln zł. - Połączyliśmy rondo Huchrackiego z ul. Medyków i dalej w kierunku Centrum Przesiadkowego Ligota, powstała trasa wzdłuż ul. Boya Żeleńskiego i ul. Szarych Szeregów. Nowe trasy powstały także w ramach dużych inwestycji, jak centra przesiadkowe i baseny. Obecnie realizowane są dwie drogi – wzdłuż Alei Korfantego i ul. Lotnisko – mówi Bogusław Lowak, naczelnik wydziału transportu.

Nowe trasy powstały też w ramach dużych inwestycji, jak centra przesiadkowe i baseny. Obecnie realizowane są dwie drogi – wzdłuż Alei Korfantego i ul. Lotnisko. W tym roku miasto zrezygnowało też całkowicie ze stosowania na drogach rowerowych kostki brukowej. Wśród udogodnień pojawiły się kolejne podnóżki na skrzyżowaniach – np. ul. Dobrowolskiego z Aleją Roździeńskiego

Zobacz także
Komentarze (0)