RegionalneŚląskGliwice. Zakochał się w amerykańskiej żołnierce, stracił 41 tysięcy złotych

Gliwice. Zakochał się w amerykańskiej żołnierce, stracił 41 tysięcy złotych

Gliwice. Dla 50-latka miłość do amerykańskiej żołnierki okazała się bardzo kosztowna.
Gliwice. Dla 50-latka miłość do amerykańskiej żołnierki okazała się bardzo kosztowna.
Źródło zdjęć: © Pixabay
02.02.2021 16:40

Mieszkaniec Gliwic stracił ponad 41 tysięcy złotych, opłacając przelot oraz koszty logistyczne poznanej przez internet amerykańskiej żołnierki. 50-latek padł ofiarą oszustwa.

Policjanci jednego z gliwickich komisariatów przyjęli w poniedziałek, 1 lutego, wieczorem zgłoszenie od 50-letniego mężczyzny, o oszustwie, którego padł ofiarą. Miał on przelać 41-tysięcy złotych za miłość do amerykańskiej kapitan. Domyślił się, że został oszukany dopiero w momencie, gdy zakochana w nim żołnierka nie przyleciała do Polski w umówionym terminie.

Gliwice. Oszustwo na amerykańskiego żołnierza wciąż skuteczne

- Niestety, mimo że o podobnych oszustwach często informują media, wciąż znajdują się osoby nieświadome zagrożeń czyhających w internecie. W przeszłości w Gliwicach odnotowano już tego rodzaju oszustwa, ale zazwyczaj ofiarami "amerykańskich żołnierzy z Afganistanu” padały kobiety. Wysyłały rzekomym amerykańskim żołnierzom pieniądze, by ci mogli za nie przesłać im paczki z "szemraną zawartością, np. złotem czy nie do końca legalnie zdobytymi kosztownościami. Tym razem ofiarą padł mężczyzna – przypomina ku przestrodze policja.

Oszust, czy też oszuści, podszywając się pod piękną młodą kobietę, prowadzili z ofiarą rozmowy poprzez internetowy komunikator, przesyłali zdjęcia, starannie budowali historię zakochania się na odległość, zapewniając też o chęci rychłego przylotu do Polski. Pierwsze przelewy na zakup biletów lotniczych zostały wysłane jeszcze w grudniu 2020 r., potem nadchodziły kolejne prośby, odpowiednio uzasadnione, a związane z koniecznością pokrycia różnych kosztów logistycznych żołnierki.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (4)
Zobacz także