Gliwice. Nowy układ komunikacyjny miasta
Służą po to, by skrócić czas przejazdu, wyeliminować konieczność wjazdu do centrum miasta i połączyć drogi. Jest ich w kraju mnóstwo, spisują się – o słuszności tej w Gliwicach dowiemy się w najbliższym czasie. 4 grudnia otwarcie nowego fragmentu obwodnicy.
To oddanie do użytku fragmentu południowej części obwodnicy Gliwic – między ul. Bojkowską i Pszczyńską. Niespełna 2 km odcinek pozwoli na lepszy dojazd do okolicznych firm i połączy miasto z węzłem w Sośnicy.
Jednojezdniowa obwodnica o charakterze lokalnym i łącznej długości ok. 10,5 km - leżąca wewnątrz obwodnicy tranzytowej - ma być częścią nowego układu komunikacyjnego. Ten fragment południowej części od ul. Bojkowskiej do ul. Pszczyńskiej obejmuje przebudowany 400-metrowy fragment ul. Bojkowskiej, nową drogę (ok. 700 metrów) łączącą ul. Bojkowską z ul. Okrężną i przebudowaną południową część ul. Okrężnej (ok. 500 metrów).
Nowa droga, na której prace trwały od ubiegłego roku, jest oświetlona i posiada tablice o zmiennej treści. Są też nowe chodniki, droga rowerowa, zatoczki autobusowe i mnóstwo roślin.
Koszt oddawanego odcinka obwodnicy to ponad 57 mln zł. Dofinansowanie gliwicki magistrat uzyskał z dwóch źródeł: Funduszu Dróg Samorządowych (ponad 11,6 mln zł) i Funduszu Inwestycji Lokalnych (blisko 9,8 mln zł). Całość ma być gotowa w 2025 roku.