Gliwice. Budowa centrum przesiadkowego. Będą utrudnienia dla kierowców i pasażerów. Prawie rok
Utrudnienia komunikacyjne związane z budową centrum przesiadkowego przy dworcu kolejowym w Gliwicach zapowiada miejscowy samorząd. Przelotowa ulica Tarnogórska stanie się jednokierunkowa,w drugą stronę wytyczony będzie objazd.
Zmiany organizacji ruchu w tym rejonie początkowo miały obowiązywać od 15 lutego. Ze względu na trudne warunki pogodowe wykonawca powiadomił o przesunięciu prac o tydzień.
Przebudowa odcinka ulicy Tarnogórskiej rozpocznie się 22 lutego o godz. 8. Kierowcy muszą liczyć się z utrudnieniami, które potrwają aż do końca roku. Prace związane są z budową centrum przesiadkowego i obejmą fragment od ulicy Kolberga do ulicy Witkiewicza.
Po ich zakończeniu ulica Tarnogórska w Gliwicach zyska nową konstrukcję nawierzchni, nowe oświetlenie, a pozostała istniejąca infrastruktura podziemna zostanie przebudowana. Na wjeździe do centrum przesiadkowego wykonane zostanie skrzyżowanie z sygnalizacją świetlną.
W ciągu ulicy Tarnogórskiej zostaną także wykonane zatoki postojowe oraz ciągi pieszo-rowerowe i rowerowe, stanowiące kontynuację dróg, które zostaną wybudowane na obszarze centrum przesiadkowego.
Gliwice. Przebudowa ulicy Tarnogórskiej, uwaga kierowcy i pasażerowie
Na czas robót na odcinku ul. Tarnogórskiej od ul. Kolberga do Witkiewicza wprowadzony zostanie ruch jednokierunkowy, a ruch pieszych będzie odbywał się chodnikiem tylko po jednej stronie ulicy.
Objazdy zostaną poprowadzone ulicą Witkiewicza (która na czas prac stanie się ulicą jednokierunkową) i ulicą Opolską. Przedsiębiorstwo Remontów Ulic i Mostów S.A. uczula kierowców, by zachowali ostrożność i zwracali uwagę na oznakowanie tymczasowe.
Zakopane. Puchar Świata bez kibiców na trybunach. Znaleźli na to sposób. Relacja reportera WP
Jeśli harmonogram prac zostanie poprowadzony zgodnie z planem, przebudowa powinna zakończyć się pod koniec 2021 r.
Gliwice. Budowa centrum przesiadkowego do sierpnia 2022 roku
Centrum przesiadkowe skupi po północnej stronie dworca PKP wszystkie środki transportu miejskiego, a także – jak przekonuje gliwicki magistrat – "wpłynie na poprawę komfortu i jakości podróży mieszkańców całego regionu, zwiększy też bezpieczeństwo pieszych, rowerzystów i kierowców".
Gotowa jest już konstrukcja podziemna budynku służącego obsłudze pasażerów. Trwają też intensywne prace przy budowie przejścia podziemnego, które umożliwi przejście do dworca PKP.
W toku są roboty ziemne pod budowę dróg wewnętrznych oraz roboty związane z zewnętrzną infrastrukturą podziemną (kanalizacją deszczową, sanitarną, siecią wodociągową, telekomunikacyjną i elektryczną).
Wykonawca rozpoczął też wykonywanie fundamentów pod zadaszenia centrum przesiadkowego, przebudowę istniejącego tunelu oraz przygotowania pod budowę murów oporowych od strony ul. Kolberga.
Koszt prac to około 184 mln zł. Na ten cel ze środków unijnych pozyskano 129,5 mln zł. Powinny zakończyć się pod koniec sierpnia 2022 r.
Inwestycja po południowej stronie dworca gruntownie zmieni wygląd śródmieścia Gliwic.