Dąbrowa Górnicza. Ponad 100-letni budynek dworca PKP znika z powierzchni
Rozpoczął się olejny etap prac przy budowie centrum przesiadkowego w Dąbrowie Górniczej. Buldożery rozpoczęły wyburzenie ponad 100-letniego dworca PKP
Obiekt od 10 lat był nieużywany. Zdewastowany straszył swoim wyglądem. Podróżni obsługiwani byli jedynie przez kasę Kolei Śląskich, a w starym dworcu przez jakiś czas funkcjonował jedynie sklep, ale i on po pewnym czasie opuścił budynek.
Będzie nowy dworzec w Dąbrowie Górniczej
Na miejscu wyburzonego budynku zbudowane zostanie rondo oraz wjazd do tunelu prowadzącego pod torami kolejowymi. parkingi po obu stronach torów – przy ul. Kościuszki i Limanowskiego – łącznie na 375 miejsc, przejście podziemne prowadzące do parkingów i peronów; centrum przesiadkowe, do którego dojeżdżać będą autobusy, droga łącząca ul. Sobieskiego z ul. Kościuszki i ul. Kolejową, droga łącząca ul. Limanowskiego i ul. Robotniczą, tunel pieszo-rowerowy w miejscu przejazdu przy ul. Konopnickiej i Kolejowej, który zostanie zlikwidowany. W ramach prac przebudowane będą także perony i tory przy stacji. Remont czeka ul. Kolejową, gdzie położona zostanie nowa nawierzchnia, wykonana będzie droga rowerowa, odnowione chodniki i oświetlenie.
PKP planuje także wykonać długo zapowiadany remont budynku dworcowego przy stacji w centrum. Aktualnie trwają prace projektowe, które mają zakończyć się do końca pierwszej połowy przyszłego roku. Następnie kolejowa spółka zamierza ogłosić przetarg na roboty budowlane. Modernizacja ma zakończyć się do końca 2022 r. i wtedy też z dworca będą mogli korzystać podróżni. Inwestycja jest częścią Programu Inwestycji Dworcowych, realizowanego przez PKP S.A. W jego ramach, do 2023 r. w całym kraju wyremontowanych ma zostać ok. 200 dworców.
Centrum przesiadkowe i nowy układ drogowy w śródmieściu Dąbrowy Górniczej mają być gotowe do końca marca 2023 r. Nowe rozwiązania zmienią i ułatwią poruszanie się po mieście, przyniosą sporo korzyści kierowcom, pasażerom transportu publicznego, pieszym i rowerzystom.