Dąbrowa Górnicza. Po mieście pomkną tramwaje niskopodłogowe
Umowę na przebudowę jednego z dwóch odcinków głównej śródmiejskiej arterii Dąbrowy Górniczej podpisały władze miasta i Tramwaje Śląskie. Przebudowa odcinka między Aleją Róż a skrzyżowaniem z ul. Kasprzaka kosztować będzie niemal 62 mln zł.
- To wspólna inwestycja Dąbrowy Górniczej i Tramwajów Śląskich. Środki, które przekażemy z budżetu miasta, mają sprawić, że to będzie projekt kompleksowy, zapewniający łatwy dostęp do tramwajów i do przesiadki na autobus, a także dający możliwość przyjaznego i sprawnego poruszania się przez miasto pieszym i rowerzystom – podkreśla Marcin Bazylak, prezydent Dąbrowy Górniczej.
Dąbrowa Górnicza. Przebudowa głównej arterii miasta
Plany dąbrowskiego samorządu zakładają m.in. budowę dróg rowerowych i częściową przebudowę infrastruktury drogowej i oświetlenia ulicznego, budowę ronda turbinowego na skrzyżowaniu ul. Piłsudskiego z ul. Morcinka, budowę i przebudowę chodników czy wreszcie przebudowę przejścia podziemnego na Redenie i likwidację przejść podziemnych przy przystanku Gołonóg Damel i w pobliżu przystanku Gołonóg Centrum.
Z kolei Tramwaje Śląskie chcą przebudować ok. 2,6 km trasy tramwajowej. Torowisko zostanie wykonane w konstrukcji klasycznej na podkładach strunobetonowych, a na przejazdach przez jezdnię oraz przy przystankach tramwajowych ułożone zostaną prefabrykowane płyty torowe. W obu przypadkach zastosowane zostaną nowoczesne systemy elastycznego montażu szyn, ograniczające emisję hałasu i drgań.
Przebudowanych zostanie 10 peronów przystankowych. Wyróżnikiem inwestycji będą zintegrowane przystanki tramwajowo-autobusowe Gołonóg Manhattan i Dąbrowa Górnicza Aleja Róż: w tych lokalizacjach autobusy zjeżdżać będą z wewnętrznych pasów jezdni na torowisko.