Dąbrowa Górnicza. Oferty otwarte, remont torowiska coraz bliżej
Po sześć ofert otrzymały samorząd Dąbrowy Górniczej oraz spółka Tramwaje Śląskie w dwóch przetargach na przebudowę głównej śródmiejskiej arterii tego miasta. Wszystkie znacznie przekraczają przewidziane łączne budżety; najtańsze – łącznie o ponad 60 mln zł.
Plany dąbrowskiego samorządu zakładają m.in. budowę dróg rowerowych i częściową przebudowę infrastruktury drogowej w ciągu tworzących główną oś komunikacyjną miasta ulic: Sobieskiego, Królowej Jadwigi oraz Piłsudskiego. Tramwaje Śląskie chcą przebudować tam ok. 5 km trasy tramwajowej.
Inwestycja jest głównym elementem zapoczątkowanego kilka lat temu wspólnego przedsięwzięcia magistratu i tramwajowej spółki, przygotowywanego pod kątem wykorzystania funduszy unijnych obecnej perspektywy finansowej.
Dąbrowa Górnicza. Oferty na przebudowę torowiska w centrum miasta
Prace podzielono w dwóch przetargach na dwa odcinki przecinające ścisłe centrum miasta: od pętli na ul. Sobieskiego przy dawnej kopalni Paryż do Alei Róż (wraz z pętlą) oraz od Alei Róż do ul. Kasprzaka (wzdłuż której kolejny odcinek został już wyremontowany). Termin wykonania prac założono do końca marca 2023 r.
Przetargi ruszyły w połowie grudnia ub. roku. Po kilkakrotnych przesunięciach terminów oferty wreszcie otwarto. W obu postępowaniach oferty złożyli ci sami wykonawcy. W pierwszym, przy założonym budżecie 55,7 mln zł brutto, najniższą cenę zaoferowała spółka ZUE – za 85 mln zł; w drugim – przy budżecie 51,1 mln zł najtańszy okazał się ten sam wykonawca; z ceną 84,3 mln zł brutto.
Najdroższe oferty w obu przetargach opiewają odpowiednio na 172 mln zł i 160,3 mln zł brutto. Zgodnie z wcześniejszymi informacjami zamawiających, planowane są jeszcze aukcje elektroniczne.