Bytom. Uwaga kierowcy, będą utrudnienia
Rusza przebudowa skrzyżowania ulicy Frycza Modrzewskiego z ul. Zabrzańską w Bytomiu. Kierowcy muszą nastawić się na duże utrudnienia.
Inwestycja jest wspólnym dziełem miasta i Tramwajów Śląskich. Jej wartość to 13,6 mln zł. Nadzór nad przebudową skrzyżowania ul. Frycza-Modrzewskiego i Zabrzańskiej sprawuje gmina Bytom, a za modernizację torowiska tramwajowego wzdłuż ul. Frycza-Modrzewskiego (na linii nr 9) od granicy z Rudą Śląską do przystanku Szombierki Kościół nadzorują Tramwaje Śląskie.
- To inwestycja, która ma nie tylko poprawić bezpieczeństwo na drodze, ale również komfort jazdy kierowców, którzy kierują się z Bytomia w stronę Rudy Śląskiej i Zabrza. Apeluję do kierowców o zachowanie szczególnej ostrożności oraz stosowanie się do zmian w organizacji ruchu, które wkrótce zostaną wprowadzone – mówi prezydent Bytomia Mariusz Wołosz.
Co obejmie modernizacja drogi w Bytomiu
Przeznaczony do modernizacji odcinek obejmuje ok. 1300 metrów toru pojedynczego, który w większości przebiegu jest linią wydzieloną z jezdni. Nowe torowisko będzie torem klasycznym na podkładach strunobetonowych ze sprężystym mocowaniem szyn, a w miejscach przejazdów torowo-drogowych i przejść dla pieszych szyny ułożone zostaną w prefabrykowanych płytach torowych, montowane z użyciem elastycznych mas zalewowych. Modernizacja obejmie również m.in.: słupy i sieć trakcyjną, budowę systemu zdalnego sterowania zwrotnic, modernizację mostu nad Bytomką oraz budowę nowych platform na przystanku Szombierki Frycza Modrzewskiego. W ramach tej inwestycji, miasto Bytom zrealizuje też przebudowę skrzyżowania ul. Frycza Modrzewskiego i Zabrzańskiej. Zakres prac obejmie przebudowę skrzyżowania aż do ul. ks. Włodarskiego.
Dwie inwestycje w jednym
Od początku zakładaliśmy, że oba zakresy chcemy wykonać w jednym czasie, najlepiej przez jednego wykonawcę. Stąd decyzja o wspólnym przetargu. Dzięki temu nie narazimy mieszkańców na podwójne utrudnienia, lecz obie inwestycje zrealizowane zostaną, jak to się mówi, za jednym zamachem – zaznacza Bolesław Knapik, prezes Zarządu Spółki Tramwaje Śląskie SA.
W ramach zaplanowanych prac wykonana zostanie również m.in.: przebudowa zatoki autobusowej i peronu tramwajowego, przebudowa i budowa chodników, zjazdów, ciągu pieszo-rowerowego z kostki betonowej oraz wybudowana zostanie droga rowerowa, a także przebudowane zostanie oświetlenie uliczne i nowa sygnalizacji świetlna. Prace obejmą również uporządkowanie zieleńców, nasadzenia drzew i krzewów oraz przebudowę odwodnienia układu drogowego.