RegionalneŚląskBytom. Na placu Wolskiego koniec darmochy. Strefa płatnego parkowania rozszerzona o nowe ulice

Bytom. Na placu Wolskiego koniec darmochy. Strefa płatnego parkowania rozszerzona o nowe ulice

Rośnie liczba samochodów parkujących w śródmieściu Bytomia, w związku z tym strefa płatnego parkowania powiększy się o kolejne ulice, m.in. Kolejową i Batorego. Wnioskowali o to głównie mieszkańcy ulic sąsiadujących z dotychczasowym obszarem strefy.

Śląsk. W Bytomiu strefa płatnego parkowania powiększy się o kolejne ulice.
Śląsk. W Bytomiu strefa płatnego parkowania powiększy się o kolejne ulice.
Źródło zdjęć: © UM Bytom | Hubert Klimek

- Przeprowadziliśmy badania funkcjonowania strefy płatnego parkowania i wyszliśmy naprzeciwko oczekiwaniom mieszkańców, rozszerzając obszar strefy zwłaszcza o okolice Szpitala Specjalistycznego nr 2 oraz o ul. Sokoła – mówi Michał Bieda, zastępca prezydenta Bytomia.

Na mocy uchwały z 21 grudnia, strefa płatnego parkowania w Bytomiu powiększy się o kolejne ulice: Batorego, Kolejową, Chrzanowskiego (na odcinku od ul. Wyczółkowskiego do ul. Wrocławskiej), Sokoła (na odcinku od ul. Korfantego do ul. Matejki), Matejki (na odcinku od ul. Sokoła do ul. Katowickiej) oraz pl. Michała Wolskiego.

Dzięki wprowadzonym zmianom, mieszkańcy tych ulic łatwiej znajdą miejsce do parkowania w pobliżu swoich domów.

Uchwała o poszerzeniu obszaru strefy płatnego parkowania wejdzie w życie 14 dni po ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Śląskiego.

Bytom. Diagnoza sytuacji w strefie płatnego parkowania

Rośnie liczba samochodów parkujących w śródmieściu Bytomia. Ze względu na zbyt małą rotację pojazdów parkujących w ramach strefy płatnego parkowania, kierowcy narzekają na brak możliwości pozostawienia samochodu nawet na krótki czas.

W czerwcu MZDiM przeprowadził diagnozę sytuacji parkingowej – pomiary zajętości, napełnienia, czasu parkowania i rotacji pojazdów w strefie i poza nią. Ankieterzy zapytali też kierowców o opinię dotyczącą działania SPP, cel przyjazdu do centrum miasta, deklarowany czasu parkowania w SPP oraz stawki za parkowanie.

Z badań wynika, że między 8.00 a 10.00, a także po godz. 14.00 zajętość miejsc parkingowych w śródmieściu Bytomia przekracza nawet 150 procent. To oznacza, że w tym czasie nie ma wolnych miejsc do parkowania, a wielu kierowców krąży po ulicach centrum w poszukiwaniu wolnego miejsca parkingowego lub decyduje się zaparkować swój samochód niezgodnie z przepisami ruchu drogowego.

Bytom. Konsultacje wśród mieszkańców w sprawie parkowania aut

W październiku odbyły się kolejne konsultacje dotyczące funkcjonowania SPP w Bytomiu. W badaniu ankietowym wzięło udział ponad 1,1 tys. bytomian. Ponad 55 procent z nich źle lub bardzo źle oceniła dostępność miejsc parkingowych w Strefie Płatnego Parkowania.

Za poszerzeniem obszaru strefy przy Szpitalu Specjalistycznym nr 2 byli głównie mieszkańcy sąsiadujących ulic, m.in.: Batorego, Chrzanowskiego, Ligęzy, Estraichera, Kolejowej, Pułaskiego, Olejniczaka. Spora liczba mieszkańców ul. Sokoła, Matejki czy Korfantego wskazała także na potrzebę poszerzenia strefy o rejon zamieszkałych przez nich ulic.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)