Trwa ładowanie...

Bielsko-Biała. Wyniki ankiety jednoznaczne. Mieszkańcy chcą więcej ścieżek rowerowych

Mieszkańcy Bielska-Białej oczekują rozwoju transportu rowerowego przez budowę lepszej infrastruktury rowerowej. Tak wynika z ankiety.

Bielsko-Biała. Mieszkańcy Bielska-Białej chcą rozwoju ścieżek rowerowych.Bielsko-Biała. Mieszkańcy Bielska-Białej chcą rozwoju ścieżek rowerowych.Źródło: UM Bielsko-Biała, fot: Paweł Sowa
d4in4qh
d4in4qh

- Każdy z bielszczan zainteresowanych problematyką ruchu rowerowego mógł w niej wziąć udział, odpowiadając na 15 pytań związanych z używaniem roweru w mieście. Ankietę przeprowadzono jeszcze przed pandemią. Teraz, gdy powoli wracamy do normalności, warto do niej wrócić do jej wyników, aby zobaczyć, co o tym zagadnieniu myślą mieszkańcy Bielska-Białej – informuje Urząd Miejski w Bielsku-Białej.

Uzyskano 797 odpowiedzi. Wynika z nich, że 88,6 proc. ankietowanych posiada własny rower, a 5 proc. korzysta z roweru wraz z innymi członkami rodziny, zaś 6,4 proc, nie ma roweru. Spośród ankietowanych 15,7 proc. jeździ na rowerze codziennie, a 42,4 proc. kilka razy w tygodniu. Natomiast 4,9 proc. udzielających odpowiedzi nigdy na rowerze nie jeździ. 29,7 proc. dojeżdża na rowerze do pracy lub szkoły, a 83,7 proc. traktuje rower jako przedmiot rekreacji prozdrowotnej, przy czym obie grupy odpowiadających mogły odpowiedzieć równocześnie na oba pytania.

Bielsko-Biała. Wyniki ankiety

Tylko 14,9 proc. ankietowanych traktuje rower jako dobry środek transportu na zakupy. Blisko 50 proc. rowerzystów pokonuje do pracy lub szkoły dystans do 5 km. Aż 25,8 proc. podróży ankietowanych przekracza dystans 10 km.

Niestety aż 65,1 proc. ankietowanych dojeżdża do pracy lub szkoły samochodem, a tylko 14,3 proc. rowerem. - Tu jest odpowiedź, dlaczego Bielsko-Biała podobnie jak inne miasta ma problemy ze smogiem generowanym m.in. przez ruch kołowy. 

d4in4qh

Pocieszające jest to, że 63,8 proc. ankietowanych deklaruje, że będzie dojeżdżać na rowerze, jeśli powstanie dogodna dla niego infrastruktura. Gdyby udało się stworzyć w mieście odpowiednią infrastrukturę rowerową, to można liczyć na poprawę warunków ekologicznych. Z drugiej strony jednak 27,6 proc. nie zamierza zmienić swoich zachowań komunikacyjnych na proekologiczne – tłumaczą urzędnicy.

Ankietowani uważają, że należy prowadzić akcje na rzecz promocji użytkowania roweru w każdych warunkach. Wyznaczono też zadania dla miasta. 57,4 procent respondentów twierdzi, że miasto powinno promować rower jako środek transportu, a 22,7 proc. transport zbiorowy, 11,5 proc. uważa, że miasto powinno promować samochód. Dla 9,4 proc. zniechęceniem do roweru jest przywiązanie do samochodu.

Polski Ład. Rzecznik rządu broni reformy podatkowej: pracujemy nad mechanizmem osłonowym

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
d4in4qh
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

WP Wiadomości na:

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d4in4qh
Więcej tematów