Słaby początek Nowego Dnia

Dziennikowi 'Nowy Dzień' Agory nie udało się utrzymać dobrej sprzedaży, jaką osiągnął w dniu debiutu.

Z 430 tys. egzemplarzy sprzedanych w poniedziałek, w piątek było już ponad dwa razy mniej - informuje "Gazeta Prawna".

Wg "GP" od poniedziałku do piątku „Nowy Dzień” Agory sprzedawał się coraz słabiej – wynika z sondażu konkurencyjnych wydawców. Najlepszy był poniedziałek, dzień startu nowego dziennika, który sprzedał wtedy około 430 tys. egzemplarzy. Wtorek był gorszy – dziennik sprzedał się w około 270 tys. egz., a w środę – w około 210 tys. egz. Wyniki poprawiły się w czwartek – „Nowy Dzień” znalazł wtedy około 280 tys. nabywców. Jednak tego dnia do gazety dołączony był dodatek telewizyjny. Natomiast w piątek sprzedaż ponownie spadła do około 190 tys. egz.

Średnia sprzedaż w tygodniu wyniosła więc około 270 tys. egz. Na razie więc jest to zgodne z zamierzeniami Agory. Przedstawiciele firmy, w dniu wprowadzenia nowego dziennika, podkreślali bowiem, że jego średnia tygodniowa sprzedaż na poziomie 250 tys. egz. pozwoli osiągnąć spółce rentowność operacyjną do 2008 roku.

Z drugiej strony, wyniki sprzedaży tytułu pokazują, że nie jest on w stanie odebrać „Faktowi” pierwszego miejsca na rynku. Dla porównania tabloid Axel Springer Polska miał w tym tygodniu średnią sprzedaż w wysokości ok. 600 tys. egz.

Sprawdziły się natomiast przewidywania anlityków, że motorem sprzedaży dziennika Agory będzie intensywna reklama oraz tzw. wspomagacze sprzedaży – liczne konkursy, które kuszą czytelników atrakcyjnymi nagrodami. Agora ujawniła, że tylko do końca tego roku wyda na promocję do 30 mln zł, natomiast w przyszłym roku przeznaczy na to do 45 mln zł. Czwartek, kiedy sprzedaż „Nowego Dnia” wzrosła do 280 tys. egz., potwierdził, że motorem sprzedaży dziennika jest też dodatek telewizyjny, który do niego dołączono.

Zdaniem Dariusza Sachajko z domu mediowego Universal McCann, jeśli sprzedaż dziennika na tym poziomie się utrzyma, tv guide może być zagrożeniem nie dla „Faktu”, ale dla „Super Expressu”.

Na razie jednak, jak wynika z informacji "GP", „Super Express” nie stracił w pierwszym tygodniu na wejściu nowego dziennika Agory. Jego sprzedaż była bowiem zbliżona do wrześniowej, gdy miał 220,6 tys. egz. (Dane ZKDP).

Źródło artykułu:WP Wiadomości
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)