Serwisy lokalnych gazet w USA przyciągają reklamę wideo
Internetowe filmy reklamowe większe zyski przynoszą na stronach gazet niż stacji telewizyjnych.
16.04.2007 | aktual.: 16.04.2007 07:23
Firma Borrell Associates przeprowadziła badanie rynku internetowych reklam wideo, z którego wynika, że internauci znacznie chętniej oglądają reklamowe klipy wideo na stronach magazynów niż stacji telewizyjnych. Badanie, opublikowane przez MediaWeek dotyczy jedynie mediów działających na lokalnych rynkach w Stanach Zjednoczonych.
W ubiegłym roku 50% czyli około 80 milionów dolarów całkowitych zysków z reklamy wideo online przypadło na serwisy lokalnych gazet. 20% czyli około 32 miliony dolarów zarobiły serwisy stacji telewizyjnych, a inne lokalne strony internetowe otrzymały pozostałe 30% czyli 48 milionów dolarów.
Ten rok zapowiada się bardziej łaskawy dla serwisów stacji telewizyjnych, Borrell prognozuje, że ich udział w rynku wyniesie 24%.
Internetowe klipy reklamowe w tym roku stanowią jedynie 5% amerykańskiego lokalnego rynku reklamowego. Borrell przewiduje, że do 2012 roku lokalna wideo-reklama będzie stanowiła 35% całkowitego rynku reklamy internetowej, który według prognoz ma mieć obroty w wysokości 7,7 miliarda dolarów.