Samsung zdjął Adama Nawałkę z reklamy telefonów. Trenera zastąpiła już Anja Rubik
To już koniec przygody Adama Nawałki z reklamą telefonów marki Samsung. W emitowanych obecnie spotach reklamowych trenera reprezentacji wyparła modelka Anja Rubik.
30.06.2018 | aktual.: 30.06.2018 17:03
Eksperci od marketingu przewidywali, że po nieudanym występie polskiej reprezentacji na Mundialu 2018 w Rosji złość i rozczarowanie kibiców może obrócić się przeciwko reklamowanym przez nich markom. Właśnie zareagował na to Samsung. Obecnie w spotach reklamowych emitowanych w telewizji nie zobaczymy już trenera Adama Nawałki, lecz Anię Rubik. Popularna modelka przejęła m.in reklamę telefonu Samsung Galaxy S9, której do czasu przegranego z meczu z Kolumbią bohaterem był trener reprezentacji.
Adam Nawałka - był i znikł
Właśnie 24 czerwca, po przegranym "meczu o wszystko" na Facebooku marki Samsung zaczęły się pojawiać niemiłe komentarze, dotyczące trenera reprezentacji. Trudno się temu dziwić. W sytuacji porażek złość kibiców spada najczęściej na trenera i kapitana reprezentacji. Jacek Kotarbiński, ekonomista, ekspert z zakresu marketingu przewidywał, że niektóre firmy, aby uciec od hejtu, złośliwości i niekorzystnych komentarzy zdejmą reklamy z polskimi piłkarzami.
- Mogą pojawić się pewne obciążenia wizerunkowe np. kolejne kampanie reklamowe z wybranym sportowcem może spotykać fala hejtu, niekorzystnych komentarzy czy zwykłych złośliwości. To typowa sytuacja dla nadszarpnięcia reputacji sportowej. Najbardziej drastycznym efektem może być po prostu nie przedłużanie kontraktów reklamowych w takiej sytuacji - powiedział Jacek Kotarbiński w rozmowie z tygodnikiem "Newsweek".
W tym samym czasie co Nawałka, kontrakt z Samsungiem podpisała właśnie Anja Rubik. Dlatego trenera przegranej reprezentacji udało się szybko zamienić na nową, nieskalaną złymi emocjami gwiazdę.
Grosicki trzyma się w Żabce
Co ciekawe Adam Nawałka przejął około jednej piątej reklam, w których pojawiała się reprezentacja Polski, a emitowanych w najlepszym czasie antenowym. To dane, jakie Wirtualnej Polsce przygotował w Instytut Monitorowania Mediów. Przed rozpoczęciem Mundialu, kiedy nadzieje na dobry występ polskich reprezentantów były największe, w każdym bloku reklamowym w porze najwyższej oglądalności emitowano około 5 spotów z kadrowiczami.
Adam Nawałka jako bohater reklam (telefony i telewizory Samsung, piwo Warka, napoje 4Move) zajmował trzecie miejsce pod względem częstotliwości i emisji. Wyprzedzali go jedynie Jakub Błaszczykowski (Lotos, Pepsi) oraz Kamil Glik (Rexona, Blachotrapez). Co ciekawe, w reklamach wciąż utrzymuje się Kamil Grosicki, reklamujący Żabkę.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl