PolskaRzecznik NOM o reklamie TP SA

Rzecznik NOM o reklamie TP SA

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wezwał Telekomunikację Polską do zaprzestania nieuczciwej konkurencji poprzez emitowanie reklam połączeń międzymiastowych, które wprowadzają klienta w błąd.

Rzecznik Niezależnego Operatora Międzystrefowego - Marcin Gruszka powiedział Wirtualnej Polsce, że taka decyzja Urzędu jest dla jego firmy niezwykle satysfakcjonująca, ale nie wiadomo na razie jaka będzie sankcja, więc kto wie czy Telekomunikacja Polska dostosuje się do tego zalecenia.

Na pytanie dlaczego ciągle są problemy z dodzwonieniem się przy użyciu prefiksu 1044 Gruszka odpowiedział, że przepustowość jaką zaproponowała NOM Telekomunikacja Polska okazała się niewystarczająca.

Rzecznik konkurenta Telekomunikacji podkreślił, że piątkowa decyzja Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów nie dotyczy zapowiedzi jaką abonent słyszy dzwoniąc poza swoje miasto. Dotyczy natomiast reklam telewizyjnych i radiowych, w których TP SA nie informuje, że jej prefiks nie jest warunkiem niezbędnym do połączenia międzymiastowego. Należy się spodziewać, że Urząd zajmie się ta sprawą - dodał rozmówca Wirtualnej Polski.

Gruszka powiedział także, że na tym etapie NOM chce się skoncentrować wyłącznie na usłudze w połączeniach międzymiastowych. Kolejnym etapem działania Niezależnego Operatora Międzystrefowego będą usługi oparte o Internet - zapowiedział rzecznik. Nie zamierzamy być na pewno operatorem lokalnym - zaznaczył.

Rozmawiał Andrzej Maciejewski - WP

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)