Rynek reklamy internetowej wzrósł w 2002 r. o ponad 37% - do 33 mln zł, z 24 mln zł w 2001 r. - wynika z szacunków domu mediowego IDMnet. Według IDMnet zwiększenie wydatków na reklamę on-line jest wynikiem m.in. wzrostu zaufania do tego rynku.
IDMnet szacuje, że w 2003 r. rynek ten wzrośnie do 38 mln zł. Udział Wirtualnej Polski w tym rynku w roku 2002 wynosił 18%.
Najbardziej popularną formą reklamy on-line są bannery reklamowe, oraz tzw. mailing.
Według IDMnet największymi reklamodawcami w internecie są m.in. operatorzy telefonii komórkowej i stacjonarnej (Era GSM, Plus GSM, Telekomunikacja Polska, Netia), banki (m.in. BPH PBK, Lukas Bank, mBank) oraz producenci samochodów (Fiat, Peugeot i Volvo)
. (jask)