Rodzice kontrolują jak ich dzieci korzystają z mediów
Rodzice twierdzą, że mają kontrolę nad tym co ich dzieci oglądają w
telewizji - wynika z badania Kaiser Family Foundation.
21.08.2007 08:00
Kaiser Family Foundation przeprowadziła swoje badanie wśród 1008 amerykańskich rodziców mających dzieci w wieku od 2 do 17 lat.
65 procent respondentów twierdzi, że "dokładnie" monitoruje korzystanie z mediów przez ich dzieci, a tylko 18 procent uważa, że "powinno zrobić więcej" w tym zakresie.
Z badania wynika, że odsetek rodziców twierdzących, że są "bardzo" zaniepokojeni, że ich dzieci są narażone na nieodpowiednie materiały w mediach, od 1998 roku znacząco spadł: z 67 do 51 procent w przypadku seksualnych treści, z 62 do 46 procent w przypadku treści zawierających przemoc oraz z 59 do 41 procent jeśli chodzi o brzydkie słownictwo.
Rodzice wykazują także przekonanie, że są w stanie monitorować co ich dzieci robią w Internecie. Prawie 3/4 uważa, że wie "dużo" o tym co ich dzieci robią online. Blisko 90 procent sprawdza listy kontaktów swoich pociech w komunikatorach internetowych, nieco ponad 80 procent przegląda profile swoich dzieci w serwisach społecznościowych, a około 75 procent przegląda strony jakie odwiedziły one w Internecie.
Z badania wynika również, że rodzice wciąż mają spore obawy co do generalnego narażenia dzieci na nieodpowiednie treści w mediach. 2/3 respondentów jest bardzo zaniepokojonych, że amerykańskie dzieci są narażone na zbyt dużą ilość nieodpowiednich treści w mediach. Podobny odsetek uważa, że rząd powinien wprowadzić dodatkowe regulacje odnośnie programów nadawanych w telewizji we wczesnych godzinach wieczornych.