Rada Europy: linie lotnicze przyjazne pasażerom
Przedstawiciele stu linii lotniczych oraz 350 europejskich lotnisk zobowiązali się do przestrzegania wspólnych zasad obsługi klientów. Zobowiązanie podpisały także Polskie Linie Lotnicze oraz lotniska w Warszawie, Krakowie i Katowicach.
14.02.2002 | aktual.: 22.06.2002 14:29
Przyjęte w Radzie Europy dokumenty oficjalnie obowiązywać zaczynają już od czwartku. Określić je można jako kodeks praw pasażera, zawierają bowiem listę usług i zobowiązań firm lotniczych. Według nich, klient zawsze powinien być informowany o najtańszych taryfach lotu. Po wykupieniu biletu przewoźnik nie może żądać dopłaty, zaś dokonana telefonicznie rezerwacja utrzymana być powinna minimum przez 24 godziny. W podobnym czasie możemy dokonać zwrotu biletu nie ponosząc dodatkowych kosztów.
Porty lotnicze zobowiązały się m.in. do zapewnienia pasażerom możliwości korzystania przed odlotem z barów i restauracji bez względu na porę, do całodobowej informacji, jak również zorganizowania taniego transportu do centrum miasta. Szczególną pomocą objęte zostaną także osoby niepełnosprawne. (jask)