Przewrotna, muzyczna komunikacja reklamowa serialu '39 i pół'
Telewizja TVN realizuje multimedialną kampanię promującą serial "39
i pół" wprowadzony do ramówki stacji 3 marca br.
Strategia komunikacji nowego formatu, opracowana przez dom mediowy Starcom we współpracy z TVN, została zbudowana na bardzo istotnych dla scenariusza muzycznych wątkach serialu, związanych z głównym bohaterem Darkiem Jankowskim. W tę postać wcielił się aktor, ale prywatnie również entuzjasta muzyki punk rockowej - Tomasz Karolak.
Oprócz standardowych kanałów komunikacji (reklama zewnętrzna, prasa, radio, internet) kluczowym elementem kampanii serialu "39 i pół" jest promocja punkowej kapeli Dirty Track, której liderem i wokalistą jest Darek Jankowski.
Nasz pomysł polegał na wyróżnieniu w komunikacji motywów muzycznych filmu, bardzo atrakcyjnych z punktu widzenia grupy docelowej. Właśnie dlatego zdecydowaliśmy się przenieść zespół Dirty Track ze scenariusza do rzeczywistości - mówi Łukasz Furdzik, media manager z domu mediowego Starcom.
W ramach akcji zespół nagrał singiel zawierający utwór zatytułowany "Anarchia" i podobnie jak czynią to zawodowe zespoły muzyczne promuje swoje wydawnictwo. Na serwisie Myspace.com stworzony został profil KarolakDirtyTrack, na którym można odsłuchać muzykę, obejrzeć teledysk.
Ze strony Myspace internauci mogą przenieść się na stronę serialu, gdzie znajdą videoblog prowadzony przez głównego bohatera serialu. Informacje o singlu i utwór "Anarchia" trafiły do najważniejszych elektronicznych i drukowanych mediach muzycznych. Fani zespołu dostali również możliwość ściągnięcia na komórkę dzwonka z piosenką "Anarchią". Dodatkowo ważnym elementem komunikacji był koncert zespołu Dirty Track połączony z dystrybucją i podpisywaniem płyty. Wydarzenie to miało miejsce w warszawskim Empiku Megastore 12 marca br.
Działania reklamowe zaplanowano na sześć tygodni.