Przepytali wyborców Trzaskowskiego i Nawrockiego. W jednym byli zgodni
Wyborcy Trzaskowskiego i Nawrockiego zgodni w jednej kwestii. Około 70 proc. wyborców obu polityków, opowiada się za zakazem reklamy alkoholu.
Co musisz wiedzieć?
- Fundacja GrowSPACE prowadzi kampanię "Zero Procent Prawdy", której celem jest całkowity zakaz reklamy alkoholu, w tym piwa i napojów "zero procent".
- Sondaż Ogólnopolskiej Grupy Badawczej wykazał, że 62,68 proc. wyborców Rafała Trzaskowskiego i 73,14 proc. wyborców Karola Nawrockiego popiera ten zakaz.
- Blisko 82 proc. wyborców Trzaskowskiego i 84,5 proc. wyborców Nawrockiego oczekuje działań w związku ze zbyt wczesną inicjacją alkoholową młodych osób.
Podczas konferencji prasowej w Centrum Prasowym Foksal, Alan Wysocki z Fundacji GrowSPACE podkreślił, że większość społeczeństwa rozumie potrzebę całkowitego zakazu reklamy alkoholu. - To, o co walczymy, nie jest więc kontrowersyjnym postulatem - zaznaczył Wysocki. Fundacja wskazuje, że obecne przepisy są zbyt ogólne i często naginane przez branżę, co prowadzi do wszechobecności reklam alkoholu.
Natalia Kalisz, socjolożka z fundacji, zwróciła uwagę na niepokojące zjawisko wśród młodzieży, która czerpie wiedzę o alkoholu głównie z reklam i rozmów z rodziną. - Młodzież wychodzi z założenia, że dopóki nie upija się, to wszystko jest w porządku - podkreśliła Kalisz. Fundacja dąży do zakazu reklam, aby ograniczyć ich wpływ na młodych ludzi.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Kontrowersje wokół szefa IPN. "Kaczyński stosuje taki modus operandi"
Stanowisko ws. reklam alkoholu
Fundacja oczekuje, że kandydaci na prezydenta RP jasno określą swoje stanowisko w sprawie zakazu reklamy alkoholu. Tym bardziej, że według badań, wyborcy obu kandydatów wydają się być zgodni.
Z sondażu OGB wynika, że 73,14 proc. wyborców Karola Nawrockiego popiera całkowity zakaz publicznej reklamy alkoholu.
Jeśli chodzi o pozostałych kandydatów, całkowity zakaz reklamy popiera:
● 67,39 proc. wyborców Szymona Hołowni,
● 69,9 proc. wyborców Magdaleny Biejat,
● 71,13 proc. wyborców Adriana Zandberga.
Co ciekawe, postulat ten popiera także ponad połowa, bo aż 51,23 proc. wyborców Sławomira Mentzena.
- Oczekujemy, że każda osoba ubiegająca się o urząd Prezydenta Rzeczpospolitej Polskiej wsłucha się w głos społeczeństwa" – mówił Alan Wysocki. Fundacja planuje skontaktować się ze sztabami wyborczymi, aby uzyskać jasne odpowiedzi przed I turą wyborów.
Warto przypomnieć, że podczas debaty w Końskich, kandydaci wyrazili różne opinie na temat zakazu sprzedaży alkoholu na stacjach benzynowych. Szymon Hołownia i Magdalena Biejat poparli ten pomysł, podczas gdy Rafał Trzaskowski i Karol Nawrocki opowiedzieli się za edukacją i profilaktyką.
Czytaj też: