Prywatne karty kredytowe dołączają do międzynarodowych organizacji
Cetelem Bank S.A., lider kart kredytowych prywatnych marek na polskim rynku, we współpracy z organizacją płatniczą MasterCard Europe wprowadził nowy produkt płatniczy - kartę kredytową AURA MasterCard Electronic.
W wyniku pierwszej w Polsce konwersji karty kredytowej prywatnej marki na międzynarodowy system płatniczy, powstaje karta, którą będzie można posługiwać się na terenie całej Polski w ponad 88 tys. punktów handlowo-usługowych oraz w 7 tys. bankomatów, akceptujących karty systemu MasterCard.
W drugiej połowie 2005 roku w rękach Polaków znajdzie się ponad 100 tysięcy kart AURA MasterCard Electronic.
Karta wydawana jest przez Cetelem Bank dla sieci handlowych. Fakt, że już dziś możemy zaoferować naszym klientom oraz partnerom biznesowym nowy, unikalny na polskim rynku produkt płatniczy, cieszy nas tym bardziej, że zaledwie 6 miesięcy temu rozpoczęliśmy działalność jako Cetelem Bank S.A. Planujemy, że do końca 2007 r. zostanie wydanych w sumie 500 tysięcy takich kart – powiedział Gilles Marion, Vice President and Country Manager, Cetelem Bank S.A.
Karta kredytowa AURA MasterCard Electronic jest kartą płatniczą pozwalającą na dokonywanie transakcji, w granicach przyznanej przez bank odnawialnej kwoty kredytu. Dzięki konwersji na międzynarodowy system płatniczy zyskuje ona wiele dodatkowych korzyści charakterystycznych dla kart ze znakiem akceptacji systemu MasterCard. Zwiększone zostanie także bezpieczeństwo wszystkich transakcji realizowanych przy użyciu karty AURA MasterCard Electronic, gdyż oprócz autoryzacji przeprowadzanej przez Cetelem Bank S.A. w czasie rzeczywistym, każda operacja kartą będzie wymagała wprowadzenia kodu PIN.
Organizacja płatnicza MasterCard oraz Cetelem działają w ramach globalnej umowy partnerskiej łączącej te dwie organizacje od połowy maja br. Od tego momentu Cetelem ma możliwość sygnowania swoich kart znakami akceptacji MasterCard (MasterCard®, MasterCard Electronic®, Maestro® oraz Cirrus®) na całym świecie.
W trakcie dotychczasowej współpracy MasterCard International oraz Cetelem dążyły do rozwoju programów kredytowych w następujacych krajach: Włochy, Hiszpania, Portugalia, Republika Czeska, Węgry, Słowacja, Niemcy oraz Maroko. W krajach tych Cetelem wydał do tej pory prawie 4 mln produktów płatniczych typu co-branded (wspólnych marek).
Dziś współpraca ta rozszerzyła się o Polskę, a w niedługim czasie ma także objąć Belgię.
Globalny program licencyjny, udzielony przez MasterCard Int., jest reakcją na dynamiczny rozwój rynku kart kredytowych w szczególności w krajach takich jak Polska, gdzie według ostatnich danych za I kw. 2005 r. wzrost procentowy liczby kart kredytowych i obciążeniowych MasterCard w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku wyniósł prawie 63% – powiedział Jan Carny, p.o. Dyrektora Generalnego Przedstawicielstwa MasterCard Europe w Polsce. (ab)