Producent napoju zareklamuje się na... Księżycu
Za rok na Księżycu wylądować ma niezwykła misja kosmiczna. Japońska firma, produkująca popularny w tym kraju napój Pocari Sweat, ma zamiar wysłać na naszego satelitę puszkę ze swoim produktem - informuje independent.co.uk. Będzie to pierwsza akcja reklamowa na Księżycu.
W realizacji tego pomysłu pomoże Japończykom amerykańska firma Astrobotic Technology. Amerykanie skonstruują pierwszy prywatny lądownik, który wyląduje na powierzchni Księżyca i umieści tam wykonaną z tytanu kilogramową kapsułę w formie puszki popularnego w Japonii napoju.
W kapsule, oprócz Pocari Sweet w proszku, znajdować będą się metalowe krążki, na których dzieci z kilku azjatyckich krajów opiszą swoje marzenia.
Lądownik z kapsułą wyniesiony zostanie w przestrzeń kosmiczną przez rakietę Falcon 9, stworzoną i obsługiwaną przez koncern SpaceX.
Producent Pocari Sweat ma nadzieję, że za jakiś czas, ten kto wyląduje na Księżycu znajdzie kapsułę. Będzie wówczas mógł z pozostawionego tam proszku przygotować sobie napój.
Jeśli misja dojdzie do skutku, firma Astrobotic Technology i jej japońscy partnerzy mają szansę na zgarnięcie nagrody Google Lunar X. To niebagatelna suma - 20 mld dolarów. Otrzyma ją pierwsza "drużyna", której robot wyląduje na powierzchni Księżyca, przejedzie 500 metrów po jego powierzchni, zrobi i wyśle zdjęcia i dane z powrotem na Ziemię.