Twój telefon jest w tej sieci? Operator ma poważny kłopot

Hasło "1200 GB za darmo na rok", jakim sieć T-Mobile reklamuje swoją promocję na internet, może wprowadzać w błąd - oświadczył Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

T-Mobile Polska pod lupą
T-Mobile Polska pod lupą
Źródło zdjęć: © Unsplash.com
oprac. KBŃ

Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wszczął postępowanie przeciwko T-Mobile Polska w sprawie praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów.

W komunikacie Urząd wskazał, że obiecywane przez spółkę korzyści różnią się od rzeczywistych profitów i są uwarunkowane opłatami, o szczegółach których konsumenci mogą nie być należycie informowani.

"W rzeczywistości przyznawane są co miesiąc pakiety internetowe o wielkości 100 GB, maksymalnie przez 12 miesięcy, o ile konsument odnawia cyklicznie ofertę, płacąc za każdym razem co najmniej 35 zł" - wskazał UOKiK.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Hasło może sugerować coś innego

Cytowany w informacji prezes UOKiK Tomasz Chróstny zwrócił uwagę, że po zapoznaniu się z reklamą konsument powinien mieć ogólne, ale zgodne z rzeczywistością, wyobrażenie na temat prezentowanej oferty. "Tymczasem hasło promocyjne T-Mobile może sugerować otrzymanie jednorazowego pakietu danych o wielkości 1200 GB, nie zaś kilkanaście mniejszych pakietów pod warunkiem uiszczania opłaty cyklicznie. Gdyby konsumenci od razu dysponowali pełnymi informacjami dotyczącymi promocji i wiedzieli, że muszą w ciągu roku wydać co najmniej 420 zł, aby dostawać co miesiąc 100 GB internetu, mogliby nie zdecydować się na skorzystanie z oferty" – wyjaśnił.

T-Mobile grozi kara do 10 proc. obrotu - podał Urząd.

Bądź na bieżąco z wydarzeniami w Polsce i na wojnie w Ukrainie, klikając TUTAJ

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (82)