WAŻNE
TERAZ

Polityczne trzęsienie ziemi w Ukrainie. Andrij Jermak odchodzi

Prezes UOKiK: Hotel Gołębiewski to ani hotel, ani czterogwiazdkowy


"Hotel Gołębiewski" w Wiśle wprowadzał konsumentów w błąd co do
kategorii i standardu obiektu - uznał Marek Niechciał, Prezes
Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

W toku postępowania Prezes UOKiK ustalił, że właściciel "Hotelu Gołębiewski" w Wiśle prowadził działalność z naruszeniem ustawy o usługach turystycznych, która określa szczegółowe rodzaje obiektów hotelarskich. Przedsiębiorca może się nimi posługiwać dopiero po spełnieniu określonych wymagań dotyczących m.in. wyposażenia placówki oraz zakresu świadczonych usług. Zgodę na zaszeregowanie obiektu do określonego rodzaju i kategorii wydaje marszałek województwa.

W trakcie postępowania Prezes Urzędu stwierdził, że przedsiębiorca uzyskał odpowiednią zgodę dopiero w lipcu br. Określenie "hotel" umieszczone było, do tego czasu, na budynku, w regulaminach obowiązujących na terenie obiektu w Wiśle, jak również w Internecie oraz folderze reklamowym. Właściciel podawał tym samym nierzetelną, nieprawdziwą i niepełną informację o charakterze placówki, jak również stosował reklamę wprowadzającą w błąd.

Zastrzeżenia Prezesa UOKiK wzbudziło także posługiwanie się symbolem czterech gwiazdek dla oznaczenia standardu obiektu, przez przedsiębiorców współpracujących z Gołębiewskim. Zdaniem Urzędu, właściciel "Hotelu Gołębiewski", wiedząc o takiej praktyce i zachowując milczenie godził się na rozpowszechnianie nieprawdziwych informacji.

Decyzja Prezesa Urzędu jest ostateczna. Przedsiębiorca nie skorzystał z możliwości odwołania się do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Zgodnie z ustawą o usługach turystycznych, w każdym hotelu i pensjonacie na widocznym miejscu powinny być umieszczone:
" nazwa i adres przedsiębiorcy świadczącego usługi w tym obiekcie,
" tablica określająca rodzaj i kategorię obiektu,
" informacje o zakresie świadczonych usług wraz z podstawowymi cenami,
" informacje o przystosowaniu obiektu do obsługi osób niepełnosprawnych.

Jeżeli okaże się, że hotel nie spełnia określonych wymagań, konsumenci mogą dochodzić swoich roszczeń. Jeżeli umowa została zawarta z biurem podróży, organizator odpowiada za niewykonanie lub nienależyte wykonanie umowy. Wówczas reklamację należy złożyć do organizatora wyjazdu. Natomiast, gdy kontrakt został zawarty bezpośrednio z właścicielem obiektu, reklamację należy złożyć u niego.
UOKiK przypomina, że w sprawach indywidualnych bezpłatną pomoc prawną konsumenci mogą uzyskać u rzeczników konsumentów oraz w organizacjach konsumenckich - informuje Małgorzata Cieloch, Rzecznik prasowy UOKiK.

Wybrane dla Ciebie
Rosyjski bombowiec nad Bałtykiem. Reakcja NATO
Rosyjski bombowiec nad Bałtykiem. Reakcja NATO
USA gotowe oddać Rosji ukraińskie terytoria. Złożą Putinowi propozycję
USA gotowe oddać Rosji ukraińskie terytoria. Złożą Putinowi propozycję
Andrij Jermak rezygnuje. Zełenski traci "prawą rękę"
Andrij Jermak rezygnuje. Zełenski traci "prawą rękę"
Podejrzany pakunek na torach w Lubuskiem
Podejrzany pakunek na torach w Lubuskiem
Kierowcy z Krakowa będą zadowoleni. Kluczowy most przywrócony do ruchu
Kierowcy z Krakowa będą zadowoleni. Kluczowy most przywrócony do ruchu
Wyciek w szkole w Wadowicach. Ewakuowano uczniów
Wyciek w szkole w Wadowicach. Ewakuowano uczniów
"Trzeba było przeczytać konstytucję". Sikorski ostro odpowiada Nawrockiemu
"Trzeba było przeczytać konstytucję". Sikorski ostro odpowiada Nawrockiemu
FSB kontroluje pracę rosyjskich naukowców
FSB kontroluje pracę rosyjskich naukowców
Alerty IMGW. Obejmują aż dziewięć województw
Alerty IMGW. Obejmują aż dziewięć województw
Kolejne weto Nawrockiego? "Złamię pewną zasadę"
Kolejne weto Nawrockiego? "Złamię pewną zasadę"
Kanclerz Niemiec krytykuje podróż Orbana. "Bez europejskiego mandatu"
Kanclerz Niemiec krytykuje podróż Orbana. "Bez europejskiego mandatu"
Groźny przestępca wychodzi na wolność. Mówił: nienawidzę kobiet, to silniejsze ode mnie
Groźny przestępca wychodzi na wolność. Mówił: nienawidzę kobiet, to silniejsze ode mnie