Prezes UOKiK: Hotel Gołębiewski to ani hotel, ani czterogwiazdkowy


"Hotel Gołębiewski" w Wiśle wprowadzał konsumentów w błąd co do
kategorii i standardu obiektu - uznał Marek Niechciał, Prezes
Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

W toku postępowania Prezes UOKiK ustalił, że właściciel "Hotelu Gołębiewski" w Wiśle prowadził działalność z naruszeniem ustawy o usługach turystycznych, która określa szczegółowe rodzaje obiektów hotelarskich. Przedsiębiorca może się nimi posługiwać dopiero po spełnieniu określonych wymagań dotyczących m.in. wyposażenia placówki oraz zakresu świadczonych usług. Zgodę na zaszeregowanie obiektu do określonego rodzaju i kategorii wydaje marszałek województwa.

W trakcie postępowania Prezes Urzędu stwierdził, że przedsiębiorca uzyskał odpowiednią zgodę dopiero w lipcu br. Określenie "hotel" umieszczone było, do tego czasu, na budynku, w regulaminach obowiązujących na terenie obiektu w Wiśle, jak również w Internecie oraz folderze reklamowym. Właściciel podawał tym samym nierzetelną, nieprawdziwą i niepełną informację o charakterze placówki, jak również stosował reklamę wprowadzającą w błąd.

Zastrzeżenia Prezesa UOKiK wzbudziło także posługiwanie się symbolem czterech gwiazdek dla oznaczenia standardu obiektu, przez przedsiębiorców współpracujących z Gołębiewskim. Zdaniem Urzędu, właściciel "Hotelu Gołębiewski", wiedząc o takiej praktyce i zachowując milczenie godził się na rozpowszechnianie nieprawdziwych informacji.

Decyzja Prezesa Urzędu jest ostateczna. Przedsiębiorca nie skorzystał z możliwości odwołania się do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Zgodnie z ustawą o usługach turystycznych, w każdym hotelu i pensjonacie na widocznym miejscu powinny być umieszczone:
" nazwa i adres przedsiębiorcy świadczącego usługi w tym obiekcie,
" tablica określająca rodzaj i kategorię obiektu,
" informacje o zakresie świadczonych usług wraz z podstawowymi cenami,
" informacje o przystosowaniu obiektu do obsługi osób niepełnosprawnych.

Jeżeli okaże się, że hotel nie spełnia określonych wymagań, konsumenci mogą dochodzić swoich roszczeń. Jeżeli umowa została zawarta z biurem podróży, organizator odpowiada za niewykonanie lub nienależyte wykonanie umowy. Wówczas reklamację należy złożyć do organizatora wyjazdu. Natomiast, gdy kontrakt został zawarty bezpośrednio z właścicielem obiektu, reklamację należy złożyć u niego.
UOKiK przypomina, że w sprawach indywidualnych bezpłatną pomoc prawną konsumenci mogą uzyskać u rzeczników konsumentów oraz w organizacjach konsumenckich - informuje Małgorzata Cieloch, Rzecznik prasowy UOKiK.

Źródło artykułu: WP Wiadomości

Wybrane dla Ciebie

Trzy scenariusze. Co zrobi Macron?
Trzy scenariusze. Co zrobi Macron?
Ewakuacja w Bratysławie. Znaleziono bombę z czasów II wojny światowej
Ewakuacja w Bratysławie. Znaleziono bombę z czasów II wojny światowej
Trzęsienie ziemi na greckiej wyspie. Było odczuwalne w Atenach
Trzęsienie ziemi na greckiej wyspie. Było odczuwalne w Atenach
Gangsterzy ze Zgorzelca przed sądem. Prokurator w kamizele kuloodpornej
Gangsterzy ze Zgorzelca przed sądem. Prokurator w kamizele kuloodpornej
Domański w miejsce Tuska? Minister odpowiada
Domański w miejsce Tuska? Minister odpowiada
Dron spadł w Polsce. Prokuratura przekazała nowe informacje
Dron spadł w Polsce. Prokuratura przekazała nowe informacje
Stworzyli potężną piramidę finansową. Wspólna akcja służb
Stworzyli potężną piramidę finansową. Wspólna akcja służb
Sejm zajmie się prawami zwierząt. Na pierwszy rzut całkowity zakaz
Sejm zajmie się prawami zwierząt. Na pierwszy rzut całkowity zakaz
W wypadku kolejki zginęło 16 osób. Na miejscu przywrócono ruch
W wypadku kolejki zginęło 16 osób. Na miejscu przywrócono ruch
Czy prace domowe wrócą do szkół? Polacy na "tak"
Czy prace domowe wrócą do szkół? Polacy na "tak"
Cenckiewicz na spotkaniu Trumpa z Nawrockim. MSZ o tajnych rozmowach
Cenckiewicz na spotkaniu Trumpa z Nawrockim. MSZ o tajnych rozmowach
Ból głowy dla Trumpa. Rośnie nowy lider demokratów
Ból głowy dla Trumpa. Rośnie nowy lider demokratów