Trwa ładowanie...
d16vrbv
radio
18-10-2000 10:26

**Press**: Internetowe rozgłośnie radiowe

d16vrbv
d16vrbv

W USA liczba rozgłośni transmitujących program wyłącznie w formacie cyfrowym wzrosła w ciągu czterech lat osiemdziesięciokrotnie - czytamy w miesięczniku Press

Według sondażu Arbitron New Media/Edison Media Research, w lipcu br. transmisji radiowej wysłuchało za pośrednictwem sieci 57 mln Amerykanów, a 56% posiadaczy komputerów przynajmniej raz w tygodniu ściąga z Internetu pliki dźwiękowe w formie ciągłej (stream). Oznacza to, że w stosunku do lipca ub. r., liczba słuchaczy internetowych rozgłośni wzrosła o 26 mln, czyli o blisko połowę.

Tymczasem, jak wynika z kolejnego sondażu, opublikowanego na łamach magazynu Broadcasting and Cable, z 351 stacji internetowych działających na 100 najważniejszych amerykańskich rynkach radiowych zaledwie 60% podaje informacje lokalne, a tylko połowa zawiadamia o imprezach. Pod dostatkiem jest natomiast w sieci zdjęć didżejów. Publikuje je 75% rozgłośni. Jednak tylko 36% słuchaczy chce je oglądać. 58% wolałoby widzieć nazwę kapeli i tytuł piosenki, której właśnie słuchają, ale serwis taki oferuje tylko 32% stacji. Najważniejsze jednak, zdaniem Grega Verdino, dyrektora Działu Badań Internetowych Arbitronu, jest zapewnienie przez rozgłośnię ciągłej transmisji programu.

Tylko najbogatsze stacje mogą pozwolić sobie na zainwestowanie w Internet naprawdę dużych pieniędzy.

Radio zaspokaja specyficzne potrzeby. Dla słuchaczy najważniejsze jest, żeby ktoś mówił właśnie do nich, potrzebują psychicznego kontaktu z prowadzącym program - uważa Jack Cal z popularnej nowojorskiej stacji jazzowej WBGO. (jd)

d16vrbv
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

WP Wiadomości na:

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d16vrbv
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj