PolskaPoznań znów będzie "za pół ceny". Akcja odniosła wielki sukces

Poznań znów będzie "za pół ceny". Akcja odniosła wielki sukces

W długi weekend majowy odbędzie się już 8. edycja akcji "Poznań za pół ceny". Przed rokiem z promocyjnych cen w restauracjach i hotelach oraz specjalnych atrakcji turystycznych skorzystało ok. 80 tys. osób.

Poznań znów będzie "za pół ceny". Akcja odniosła wielki sukces
Źródło zdjęć: © Poznańska Lokalna Organizacja Turystyczna

09.02.2015 | aktual.: 14.02.2015 12:31

Poznańscy hotelarze od dawna skarżyli się, że o ile nie mają problemów z obłożeniem pokoi w trakcie odbywających się w mieście targów, o tyle w weekend ich hotele świecą pustkami. To skutek przypięcia Poznaniowi łatki miasta, gdzie przyjeżdża się głównie po to, by robić interesy. Aby temu przeciwdziałać, w 2008 r. Poznańska Lokalna Organizacja Turystyczna wymyśliła akcję pt. "Poznań za pół ceny" polegającą na tym, że w jeden weekend w roku w wybranych hotelach i restauracjach klienci mogą liczyć na 50-procentowy rabat, a w całym mieście odbywają się różnego rodzaju unikalne atrakcje turystyczne jak np. zwiedzanie niedostępnych na co dzień XIX-wiecznych fortów. Do akcji przyłączyło się także wiele innych punktów usługowych kuszących cenami obniżonymi o połowę.

Akcja okazała się wielkim sukcesem i odbywa się co roku, a korzystają z niej nie tylko turyści, ale także poznaniacy.

- W zeszłym roku z usług 180 partnerów akcji skorzystano 80 tys. razy i szacuje się, że przy tej okazji wydano w Poznaniu 2,3 mln zł - mówi Jan Mazurczak, dyrektor Poznańskiej Lokalnej Organizacji Turystycznej.

Tegoroczna edycja, podobnie jak poprzednie, odbędzie się w długi weekend majowy, 2-3 maja. Termin za najlepszy uznali hotelarze, ponieważ w pierwszy wiosenny długi weekend ludzie na ogół uciekają z miasta, a akcja ma ich przekonać, że ten czas warto spędzić w stolicy Wielkopolski.

- Mamy coraz więcej stałych klientów akcji, którzy przyjeżdżają do nas co roku, bo program jest układany w ten sposób, że nie da się naraz skorzystać ze wszystkich atrakcji - wyjaśnia Mazurczak.

Już stałym widokiem towarzyszącym weekendowi "Poznań za pół ceny" są kolejki do restauracji biorących udział w akcji.

- Niektórzy restauratorzy częstują wszystkich czekających przed lokalem na stolik herbatą czy kawą. Dla ludzi to okazja, aby porozmawiać z innymi czekającymi i bliżej się poznać. Później często się zdarza, że takie osoby, które wcześniej się nie znały, siadają przy wspólnym stoliku - opowiada dyrektor PLOT.

O tym, jak wielkim sukcesem okazała się akcja "Poznań za pół ceny", najlepiej świadczy fakt, że pomysł kopiuje wiele innych miast. PLOT odnotował już 30 akcji wzorowanych na ich pomyśle.

Jakie atrakcje turystyczne zostaną przygotowane na najbliższą edycję akcji, organizatorzy na razie nie zdradzają, ale z pewnością 2 i 3 maja w Poznaniu nie będzie można się nudzić.

Źródło artykułu:WP Wiadomości
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (7)