Ponad 100 polskich miast zmierzy się w konkursie Złote Formaty
Ponad 210 projektów ze 103 miast i regionów będzie walczyło o
nagrodę główną w każdej z czterech kategorii konkursowych w
tegorocznej edycji konkursu Złote Formaty.
02.04.2008 08:00
Konkurs Złote Formaty stanowi, obok konferencji poświęconej zagadnieniom promocji miast, jeden z głównych filarów Festiwalu Promocji Miast i Regionów. Jego celem jest promocja osiągnięć i ciągłego podwyższania poziomu realizowanych przez samorządy w Polsce projektów promocyjnych.
Celem II edycji konkursu Złote Formaty jest wyłonienie najlepszych projektów służących promocji miast i regionów zrealizowanych w 2007 roku.
W tegorocznej edycji 103 miasta reprezentujące wszystkie województwa zgłosiły do konkursu 211 projektów w czterech kategoriach konkursowych, z tego 62 projekty w kategorii wydawnictwo, 36 projektów w kategorii plakat, 44 projekty w kategorii strona www oraz 67 projektów w kategorii event - wydarzenie specjalne. Zarówno liczba projektów jak i samorządów je zgłaszających podwoiła się w porównaniu do I edycji konkursu w 2007 roku.
Do 14 marca miasta i regiony mogły zgłaszać swoje propozycje do Złotych Formatów. Konkurs obejmuje cztery odrębne kategorie: plakat reklamowy, wydarzenie specjalne, stronę internetową oraz wydawnictwo promocyjne. Miasta i regiony walczyć będą o nagrodę główną - outdoorową kampanię reklamową o wartości 100 tys. PLN w każdej z czterech kategorii konkursowych ufundowaną przez grupę Ströer - organizatora i pomysłodawcę Festiwalu Promocji Miast i Regionów. Przez Jury przyznane zostaną także Wyróżnienia. W tegorocznej edycji dodatkową nagrodę w wysokości 10 tys. PLN ufundował Związek Miast Polskich. Wyróżnienie przyzna także jeden z patronów medialnych - TVP Info.
"Bardzo cieszy nas fakt, że Festiwal motywuje miasta do podejmowania wzmożonych wysiłków na rzecz strategicznego podejścia do kwestii promocji oraz do realizowania ciekawych kampanii promocyjnych, którymi potem mogą poszczycić się w konkursie Złote Formaty. Mamy nadzieję, że wiedza dotycząca skutecznych narzędzi promocji miejsc przekazana na ubiegłorocznym Festiwalu przyczyniła się do powstania wielu z tych projektów" mówi Janusz Malinowski, Prezes Zarządu Ströer Polska.
Laureatów konkursu poznamy 22 kwietnia podczas uroczystej Gali Festiwalu w hotelu Sheraton. Projekty oceni Jury, wśród nich znaleźli się eksperci z zakresu budowania marek miast, komunikacji społecznej i marketingowej, przedstawiciele środowisk akademickich oraz osobistości i postacie życia publicznego m.in. Prof. Andrzej Szromnik - Prorektor Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Alicja Grenda - Zastępca dyrektora Biura ds. Promocji i Współpracy Zagranicznej Związku Miast Polskich, Janusz Malinowski - Prezes Zarządu Ströer Polska, Paweł Niziński - Dyrektor Kreatywny Good Brand oraz Paweł Kastory - Prezes Stowarzyszenia Agencji Reklamowych CEO Corporate Profiles DDB, Magda Florek - adiunkt w Katedrze Handlu i Marketingu w Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Roman Lubczyński - Interactive Manager, Yung and Rubicam Brands, Adam Mikołajczyk - Dyrektor Zarządzający Brief for Poland, Łukasz Wasilewski - Dyrektor Kreatywny Agencji Galileo Media, Jacek Szafader - Z-ca Dyrektora Biura Informacji Turystycznej, Polska
Organizacja Turystyczna, Arkadiusz Stolarski - Dyrektor Generalny Agencji Eventowej Live.
W zeszłym roku statuetki Złotych Formatów trafiły do: Poznania za plakat Pierwszy Krzyk, w kategorii wydarzenie specjalne do Włocławka za Break Session Włocławek 2006, w kategorii wydawnictwo promocyjne do Rzeszowa za Podania, legend i opowieści z Rzeszowa i okolic przez dzieci rysunkami ilustrowane - kalendarz na 2007 rok oraz w kategorii strona internetowa do Niepołomic.