Polskie firmy w Internecie - rozwój za e‑mail
Polscy przedsiębiorcy twierdzą, iż Internet poprawia efektywność ich firmy, wpływa na zwiększenie dochodów, jest świetnym narzędziem komunikacji - wynika z badań przeprowadzonych przez ARC Rynek i Opinia. Większość z nich korzysta głównie z poczty elektronicznej.
18.10.2000 | aktual.: 22.06.2002 14:29
Do pierwszego badania korzystania z Internetu przez firmy wybrano wyłącznie przedsiębiorstwa zatrudniające powyżej 5 pracowników. 38% z respondentów stwierdziło, że korzysta z globalnej sieci. Generalnie są z Internetu zadowoleni.
Co piąta polska firma łączy się z Internetem za pomocą stałego łącza. Znacznie więcej (53,6% badanych), szczególnie małych firm, łączy się z siecią wykorzystując modemy i bezpłatne numery dostępowe. Najpopularniejszym dostawcą tych usług dla firm jest TP S.A.
Koszty związane z połączeniem z siecią są główną przyczyną ograniczania dostępu dla pracowników w firmach. _ Internet traktowany jest jeszcze jako przywilej_ - mówił Łukasz Mazurkiewicz z ARC Rynek i Opinia.
Głównym powodem, dla którego firmy decydują się na "podłączenie się" do globalnej sieci jest możliwość korzystania z poczty elektronicznej. Wskazywało na to ponad 40% przedsiębiorców korzystających z sieci. Często wymienianą przyczyną była poprawa kontaktu z dostawcami firmy (22,5%) i zainteresowanie Internetem (21,4%). Wykorzystanie Internetu do zakupu lub sprzedaży jest jedną z ostatnich przyczyn, dla której firmy decydują się na dostęp do sieci.
Świadczy to o tym, iż czasy w których Internet w polskich firmach będzie wykorzystywany jak na zachodzie, jeszcze przed nami. Jednak polscy przedsiębiorcy patrzą w przyszłość optymistycznie. Większość badanych uważa, że w ciągu 2 lat wykorzystanie Internetu w ich firmie w codziennej pracy zwiększy się. Tylko 0,4% uważa przeciwnie, a 6,7% uważa, że stopień wykorzystania Internetu się nie zmieni. (reb)