Polski marketplace wkracza do gry. Kupisz tam dosłownie wszystko
Rynek e-commerce powiększa się o nową platformę zakupową. Tym razem to jednak nie krajowa odsłona zagranicznego portalu, ale marketplace od podstaw stworzony w Polsce. Stoi za nim potentat branży informatycznej – Comarch. Na wszystko.pl będzie można kupować już od czerwca.
Sklepy stacjonarne od kilku lat oddają palmę pierwszeństwa handlowi online. Globalną wartość sektora e-commerce szacuje się już na ponad 5,7 bln dolarów (jeszcze w 2019 r. było to 3,4 bln USD). Zdaniem ekspertów w 2027 r. branża przekroczy wartość 8 bln dolarów. O równie dynamicznym wzroście można mówić w Polsce. Analitycy PwC rodzimy sektor wyceniają na 109 mld zł, a w ciągu najbliższych czterech lat ma on urosnąć o kolejnych 80 mld zł.
Jak wynika z raportu Gemius "E-commerce w Polsce 2022", w sieci kupuje już 77 proc. internautów. Badanie Mediapanel wskazało, że w czerwcu 2022 r. w naszym kraju było ich już 29,8 mln, co oznacza, że z zakupów online skorzystało niemal 23 mln osób. Wśród kupujących dominują kobiety, osoby powyżej 35 roku życia, z wyższym wykształceniem i mieszkańcy dużych miast.
Powodem, dla którego tak chętnie wydajemy pieniądze w internecie, jest przede wszystkim nieograniczona dostępność towarów. Pytani przez Gemius doceniają także tempo realizacji oraz atrakcyjniejsze niż w tradycyjnych sklepach ceny. Najczęściej transakcji dokonujemy na polskich stronach (tak robi 75 proc. respondentów), zagraniczne odwiedzamy znacznie rzadziej (32 proc.).
Gigant IT otwiera marketplace
Pierwszym wyborem internautów są platformy zakupowe. Według raportu przygotowanego przez Atena Research&Consulting "Jak Polacy szukają i kupują produkty w internecie", w 2022 r. marketplace wybierało aż 34 proc. konsumentów (wzrost o 1 proc. w stosunku do 2021 r.). Na drugim miejscu znalazła się wyszukiwarka Google (18 proc. wskazań ankietowanych), a na trzecim standardowe e-sklepy (11 proc.). Za platformami zakupowymi przemawia m.in. większy wybór produktów, wielu sprzedawców obecnych w jednym miejscu, a co się z tym wiąże, konkurencyjne ceny i szybsze dostawy.
Już od czerwca klienci będą mogli robić zakupy na nowej platformie sprzedażowej. Co ważne, tym razem nie będzie to kolejna krajowa odsłona zagranicznego portalu, ale marketplace zbudowany od początku do końca przez polskich specjalistów. wszystko.pl zamierza rzucić wyzwanie obecnym potentatom na rynku. Brzmi zbyt ambitnie? Niekoniecznie, gdy mówimy o marektplace stworzonym przez jednego z liderów sektora IT w Polsce – Grupę Kapitałową Comarch.
wszystko.pl istnieje już od ponad dekady. Wcześniej jednak na należącej do Comarch platformie zakupowej swoje produkty mogły sprzedawać jedynie firmy od rozwiązań ERP. Boom na zakupy w sieci spowodowany pandemią COVID-19 sprawił, że spółka zaczęła intensywnie pracować nad marketplace dostępnym dla wszystkich sprzedawców i klientów. Już wkrótce, po wielomiesięcznych testach, w których uczestniczyło m.in. 7 tys. pracowników Grupy Comarch oraz zweryfikowani sprzedawcy, nowa odsłona wszystko.pl oficjalnie zadebiutuje.
Komfort zakupów na pierwszym miejscu
Comarch, który ma ponad 30-letnie doświadczenie w tworzeniu złożonych systemów technologicznych, w tym także rozwiązań dla sektora e-commerce, postanowił wykorzystać swoje know-how. Platforma ma być miejscem przyjaznym w obsłudze zarówno dla sprzedawców, jak i klientów. Co więcej, Comarch stawia na intuicyjność procesu zakupowego oraz poruszania się po stronie. Twórcy wszystko.pl przeanalizowali oczekiwania, zachowania oraz potrzeby polskiego konsumenta. Nowy marketplace na tle konkurencji ma się wyróżniać prostym interfejsem i brakiem wyskakujących zewsząd reklam oraz komunikatów. Przejrzystość strony ma maksymalnie ułatwiać znalezienie produktu i dokonanie zakupu. Na wszystko.pl wygoda użytkownika jest na pierwszym miejscu.
Komfort zakupów to także szybka i sprawna dostawa. Platforma nawiązała współpracę z największymi operatorami logistycznymi w kraju, dzięki czemu przesyłki będą natychmiast wysyłane do klienta.
– Jesteśmy częścią Grupy Comarch, której bogate doświadczenie i zaplecze pozwalają nam budować nowoczesną platformę zakupową. Weryfikujemy oczekiwania kupujących online. Idziemy z trendami, wiemy, czego chcą klienci. To nie tylko atrakcyjna cena, ale też dogodne rozwiązania i szybka dostawa. Współpracujemy i rozmawiamy z czołowymi operatorami w Polsce, dzięki którym oba te obszary będą zagospodarowane. W niedługim czasie po starcie platformy wdrożymy też wygodną aplikację mobilną, dzięki której zakupy będą jeszcze łatwiejsze – zapowiada Mariola Barzyk-Libura, dyrektor wszystko.pl.
Użytkownik nie powinien też martwić się, że na wszystko.pl trafi na nieuczciwą firmę. Każdy sprzedawca, chcąc wystawiać swoje produkty, wcześniej zostanie sprawdzony. Będzie musiał posiadać działalność gospodarczą zarejestrowaną w Polsce oraz m.in. przejść proces weryfikacji w systemie Przelewy24, które są operatorem transakcyjnym nowego marketplace.
– Bezpieczeństwo zakupów to dla nas priorytet. Dlatego każdy sprzedawca, który chce do nas dołączyć, musi przejść proces weryfikacji konta. Dopiero po niej może zacząć wystawiać produkty. Taki proces ma zapobiegać oszustwom w serwisie czy zalaniu platformy produktami o niskiej jakości – podkreśla Mariola Barzyk-Libura.
Liczne benefity i wsparcie dla sprzedawców
Już od momentu startu marketplace klienci znajdą tam tysiące produktów z najpopularniejszych kategorii, tj. elektroniki, mody, urody, motoryzacji czy domu i ogrodu. Co ważne, użytkownicy będą mogli liczyć na atrakcyjne ceny. Pomóc w tym mają liczne benefity dla sprzedawców. W pierwszych latach działalności platforma nie będzie bowiem pobierała od przedsiębiorców żadnej prowizji od sprzedaży. W pełni bezpłatne będzie też dodawanie i utrzymywanie ofert. Sprzedawcom więcej pieniędzy zostanie w kieszeni, kosztów nie będą zatem przerzucać na klientów.
Warto podkreślić, że platforma nie zamierza konkurować ze swoimi kontrahentami. Mówiąc wprost, wszystko.pl nie pójdzie śladem innych marketplace i nie otworzy własnego sklepu.
Dodatkowo sprzedawca otrzyma możliwość darmowej ekspozycji loga swojej marki na liście ofert, a już wkrótce będzie mógł też założyć stronę sklepu z własnym brandingiem i pełną personalizacją (model shop-in-shop). Istotną zaletą jest ponadto brak tzw. produktyzacji. Sprzedawca sam decyduje, w jaki sposób jego produkty wyświetlają się klientom na liście ofert.
A to nie wszystkie ułatwienia. Przedsiębiorcy rozpoczynający przygodę z e-commerce mogą liczyć na pomoc w procesie rejestrowania konta i wprowadzania ofert. Co więcej, zespół ekspertów wszystko.pl na bieżąco będzie czuwał i reagował na wszelkie sugestie oraz pytania dotyczące funkcjonowania platformy.
Szukasz nowego miejsca do robienia zakupów w internecie? A może prowadzisz biznes online i chcesz rozwijać swoją sprzedaż? Odkryj korzyści, jakie oferuje wszystko.pl!
WP Wiadomości na: