Polski e-Government
Wskaźnik dostępności drogą elektroniczną do usług świadczonych przez administrację publiczną w Polsce jest prawie 2,5-krotnie niższy niż w UE. Opracowywany projekt "Polski e-Government" ma zmniejszyć te dysproporcje.
13.06.2002 | aktual.: 22.06.2002 14:29
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Według organizatorów VI Konferencji "Miasta w Internecie", która od środy do piątku odbywa się w Zakopanem, średni wskaźnik dostępności dla obywateli usług administracyjnych za pośrednictwem Internetu i innych form komunikacji elektronicznej wynosi w Polsce 18%. Ten sam wskaźnik w krajach UE i Skandynawii wynosi 45% - tak wynika z raportu przygotowanego na zlecenie Komisji Europejskiej.
W najbardziej rozwiniętych pod tym względem krajach Europy tzw. wskaźnik dostępności on-line znacznie przewyższa średnią i dochodzi do 70%. Oznacza to, że ponad połowa obywateli tych krajów może na co dzień załatwiać większość sprawy w urzędach drogą elektroniczną, najczęściej bez wychodzenia z domu czy biura.
Zespół informatyków oraz ekspertów z administracji samorządowej i rządowej pracuje nad planem przygotowania polskiej administracji do świadczenia elektronicznych usług dla obywateli. Projekt "Polski e-Government 2005" realizowany jest dzięki wsparciu europejskiego funduszu PHARE. Zakłada on znaczące zmniejszenie w ciągu trzech lat dysproporcji w tym względzie między Polską a krajami UE. (mag)