Polska gra antywojenna pomaga dzieciom uchodźców z Syrii
350 dzieci uchodźców z Syrii otrzyma pomoc dzięki funduszom pozyskanym ze sprzedaży rozszerzenia do wielokrotnie nagradzanej gry "This War of Mine", wyprodukowanej przez polską firmę 11 Bit Studios.
05.04.2015 | aktual.: 05.04.2015 11:51
11 Bit Studios ogłosiła wstępne wyniki zakończonej 3 kwietnia akcji charytatywnej. Firma postanowiła przekazać cały przychód ze sprzedaży rozszerzenia "War Child Charity DLC" do gry "This War of Mine" organizacji charytatywnej War Child, pomagającej dzieciom z obszarów doświadczonych konfliktami zbrojnymi. Zarówno producenci, jak i zaangażowani w projekt artyści zrezygnowali ze swoich honorariów.
Rozszerzenie można było kupić poprzez serwis Steam w trzech wersjach cenowych: 0,99 euro, 9,99 euro i 19,99 euro. Zawartość wszystkich trzech wersji była identyczna - do kupującego należał wybór kwoty, która wesprze War Child. Najwyższą proponowaną cenę zdecydowała się wybrać prawie 1/3 kupujących.
Jak wynika z opublikowanych przez 11 Bit Studios informacji, zebrane środki mają pomóc 350 dzieciom uchodźców z Syrii, przebywającym w Iraku i Jordanii. Pieniądze zostaną przeznaczone m.in. na pomoc psychologiczną, zapewnienie dzieciom środków do życia, opłaty szkolne oraz na szkolenie nauczycieli w dotkniętych wojną rejonach.
Wydana w listopadzie 2014 r. antywojenna gra komputerowa "This War of Mine" spotkała się z entuzjastycznym przyjęciem zarówno graczy, jak i branży. Gra zebrała liczne prestiżowe odznaczenia i nominacje do najważniejszych nagród branżowych, m.in. nagrodę za innowacyjność w plebiscycie SXSW Gaming podczas festiwalu South by Southwest oraz nagrodę publiczności podczas 17. edycji Independent Games Festival.
War Child jest działającą od 1993 roku organizacją zapewniającą pomoc dzieciom w obszarach doświadczonych konfliktami zbrojnymi. W 2013 roku wykazała wydatki w wysokości 5,23 mln funtów przy przychodzie 5,53 mln funtów. Bezpośrednia działalność pomocowa w 2013 roku stanowiła 80 proc. wszystkich wydatków organizacji, zaś 13 proc. wydatków pochłonęło zbieranie funduszy i powiązane inwestycje. Wyniki za rok 2014 nie są jeszcze znane.
11 Bit Studios współorganizowało już jedną zbiórkę funduszy na rzecz War Child. Odbyła się ona w styczniu tego roku i zgromadziła 4 619 dolarów. Firma zapowiada więcej akcji charytatywnych w przyszłości.