Polska będzie promować swój eksport
Polska Agencja Informacji i Inwestycji
Zagranicznych przejęła się hasłem "promocja eksportu" i stworzyła
dla niego specjalny program. Pieniądze ma zapewnione, a przykład,
jak je wydawać, przypłynął z Anglii - pisze "Puls Biznesu".
20.10.2006 | aktual.: 20.10.2006 07:04
Na zainteresowanie firm "paszportem" też pewnie nie będzie narzekać, bo perspektywy dla eksportu są dobre. Są chęci, jest 380 milionów złotych, czekamy na rezultaty - zaznacza dziennik.
Agencja będzie szukać firm, które mogą eksportować, wesprze je i pomoże wejść na nowe rynki. PAIIZ przygotowuje się do nowego zadania: promocji eksportu.
W ramach programu Innowacyjna Gospodarka znajdzie się działanie "Paszport do eksportu". To wzorowany na doświadczeniach brytyjskich projekt polegający na wspieraniu początkujących eksporterów i identyfikowaniu firm o wysokim potencjale eksportowym, które nie myślały o wyjściu z produktami poza kraj. Takim podmiotom oferowalibyśmy szkolenia, pomoc w nawiązaniu kontaktów biznesowych i ułatwilibyśmy zdobycie kontraktów - zapowiada Andrzej Kanthak, prezes PAIIZ.
Program mógłby ruszyć w przyszłym roku i być wspierany z funduszy unijnych. W latach 2007-13 przeznaczone jest na niego 380 milionów złotych. (PAP)