Polscy uczniowie rozumieją co czytają, gorzej z matmą
Umiejętność czytania ze zrozumieniem polskich 15-latków jest powyżej średniej uzyskanej przez uczniów z innych krajów OECD, jeśli chodzi o rozumowanie w naukach przyrodniczych uzyskali oni średnie wyniki, poniżej średniej radzą sobie z matematyką - wynika z badania PISA, które umożliwia porównanie wyników uczniów z różnych krajów.
Badania Programu Międzynarodowej Oceny Uczniów (PISA - Programme for International Student Assessment) prowadzone są cyklicznie co trzy lata począwszy od 2000 r. W ostatnim badaniu przeprowadzonym w 2006 r. - którego wyniki ogłoszono - sprawdzano umiejętności ponad 400 tys. uczniów z 58 krajów świata.
Jak podkreślili przedstawiciele polskiego zespołu biorącego udział w badaniu PISA, dokonał się znaczny postęp w umiejętnościach naszych uczniów. W badaniu przeprowadzonym w 2000 r. polscy 15-latkowie uzyskali wyniki wyraźnie poniżej średniej krajów należących do Organizacji Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD).