Polsat ostro inwestuje w boks
- Polski boks zyskuje nową jakość, planujemy uczynić z niego dyscyplinę narodową - zapowiada Marian Kmita, szef sportu w Polsacie.
19.05.2007 07:10
Grupa Polsat ma długo terminowe plany promocji boksu zawodowego. Ma jej w tym pomóc właśnie powstała grupa promotorska 12 Rounds, stworzona przez ludzi z wieloletnim doświadczeniem zawodowym w dziedzinie organizowania wielkich widowisk, która zdecydowała się powołać własną grupę pięściarską. Jej liderem został Tomasz Adamek, były mistrz świata najbardziej prestiżowej federacji WBC w wadze półciężkiej, uważany za lidera wśród polskich pięściarzy. 9 czerwca w katowickim Spodku odbędzie się wielkie bokserskie show „Perfect Boxing”. Jego organizatorem jest właśnie 12 Rounds.
W takcie wieczoru wystąpią najlepsi polscy i zagraniczni pięściarze, w tym Tomasz Adamek i Andrzej Gołota, wracający po dwóch latach nieobecności na ring. Tego dnia do Polski po raz pierwszy przyjedzie legendarny promotor boksu Don King. Galę na żywo pokaże Polsat Sport, natomiast transmisję z pojedynków Andrzeja Gołoty i Tomasza Adamka również Polsat. Sam Adamek za walkę od Kinga ma otrzymać 800 tys. dolarów, a więc walka, zarówno ta na ringu, jak i w Polsacie, toczy się o duże pieniądze. Stawką Adamka w walce będzie pas mistrza świata federacji IBO.
„Po stracie Ligi Mistrzów postawiliśmy na boks zawodowy. Dopóki nasi najlepsi zawodnicy będą na ringu, będziemy ich lansować” – powiedział wczoraj Marian Kmita, dyrektor programowy Polsatu ds. sportu.
Polsat podpisał kontrakty na transmisje największych gal bokserskich. Na antenie pojawi się ok. 90 gal z udziałem najwybitniejszych gwiazd boksu. Podpisano trzyletni kontrakt z Grupą Sauerlanda (lata 2007-2009, 12 gal rocznie, najważniejsi bokserzy: Nikołaj Wałujew, Władimir Kliczko, Witalij Kliczko), kontrakt na gale HBO 2007 i 2008 (10 gal rocznie), trzyletni kontrakt na gale londyńskie, a także kontrakt na polskie gale bokserskie z udziałem m.in. Krzysztofa „Diablo” Włodarczyka.
„To nie wszystko. Nasze plany i zasoby dotyczące tej dyscypliny są dużo większe. Obserwując zainteresowanie archiwalnymi walkami bokserskimi, przygotowaliśmy widzom ponad sto godzin emisji w najbliższym czasie” – dodawał Kmita.
„Grupa promotorska 12 Rounds tworzy nowy wizerunek i daje nadzieje, że boks zawodowy w Polsce zyska nową jakość. Przede wszystkim pamiętamy piękne sukcesy Kazimierza Górskiego i jego reprezentacji w piłce nożnej. Chcielibyśmy, aby 12 Rounds stało się swoistą kontynuacją polskiego dorobku sportowego” - mówił Andrzej Gmitruk, dyrektor sportowy 12 Rounds, jeden z najbardziej zasłużonych polskich trenerów, pod którego skrzydłami byli tacy pięściarze jak Dariusz Michalczewski, Andrzej Gołota, a w tej chwili Tomasz Adamek.
Po stracie Ligi Mistrzów przez Polsat, na rzecz TVN, obszarem zainteresowań tego ostatniego stały się oprócz boksu, także wyścigi Formuły 1 oraz siatkówka.
„Posiadamy najważniejszych kreatorów i imprezy, a więc Roberta Kubicę oraz Ligę Światową i Ligę Mistrzów siatkarzy” – mówi dla portalu „Wirtualnemedia.pl” Marian Kmita.
Polsat myśli nad uruchomieniem w przyszłości własnego kanału piłkarskiego (właśnie uruchomiono telewizję klubu sportowego Lech Poznań), ale to ciągle długo terminowa perspektywa, a w chwili obecnej dodatkowo panuje niedobra atmosfera wokół polskiej ligi, dlatego na razie wstrzymuje się z wszelkimi decyzjami.
„Najpierw musi być silna ekstraklasa, muszą zniknąć afery korupcyjne. Dopiero, gdy atmosfera się oczyści, zastanowimy się nad uruchomieniem takiego kanału” – dodaje.
Polsat Sport ruszył po wielkim transferze Polsatu, jakim był zakup praw do piłkarskich Mistrzostw Świata Japonia-Korea w 2002 roku oraz zakupie praw do Ligi Mistrzów. W 2005 roku uruchomiono drugi kanał sportowy Polsat Sport Extra. O obu ostatnio zrobiło się głośno, kiedy to nasi zawodnicy zaczęli odnosić sukcesy na turniejach rangi światowej. Najpierw MŚ w siatkówce mężczyzn w Japonii w 2006, a później MŚ w piłce ręcznej mężczyzn 2007 w Niemczech (z obu Polacy przyjeżdżali ze srebrnymi medalami). Kanały sportowe Polsatu posiadały prawa do transmisji.
Polsat Sport jest liderem wśród kanałów tematycznych, jeżeli chodzi o wydatki na reklamę. Z wynikiem 30 969 400 zł znajdował się w kwietniu br. na piątym miejscu, zaraz za TVP2, a przed TVN24, będącym liderem rankingu oglądalności wśród wszystkich kanałów tematycznych.